Tuesday, September 02, 2008

Cerita cuti lagi... (sambungan...)

Salam,

17/08/08 - 19/08/08 - Family Day kat T*ara Beach Resort berjalan lancar... seronok dapat kumpul ramai-ramai dan juga makan ramai-ramai... katerer tu memang bestlah... berbaloi dengan harga. Makan cukup... yang paling sedap siap ada bubur kacang + durian... perghhh yummy!

Seronok berendam dan berenang... budak2 lagi seronoklah... aku pun terjun juga, tapi tak bleh nak berenang sangat sebab kaki cam nak cramp... sabaq je la.

Sesi paling best... apa lagi kami hentam ber'karaoke'... mak abah masuk kejap je mana le tahan depa dengan bising2 tu... abang2 ipar yang n01 dan no2 masa pak mentua dengan mak mentua ada tolak bila orang bagi mic, bila balik je orang tua tu wah wah wah kemain lagi depa tunjuk skill sabaq je la... sakit perut gelak.

Disebabkan aku jadi juri... abang bulat dapat no 3 la untuk karaoke kwang kwang kwang... mana bleh obvious sangat ... no 1 dan no 2 biasalah anak-anak buat SP, depa memang kelaslah bab menyanyi ni... semua berbakat... yang lelain tu cukup2 makan je la ke ke ke ....

Balik PD, singgah Nila*, mak membeli sakan sebab abah tak pi... adik aku bawa balik abah dulu sebab kekonon nanti abah penat berjalan, penuhlah kereta dengan segala karpet dan barang-barang rampasan... aku tak beli apa pun sebab ada plan lain lepas ni layannnnnnnn!!!

Malam tu semua malas nak keluar, kami tapau je nasi dan roti naan... baru rasa letih.

Rabu - Kak T n the gang balik Merb*k, mak dengan abah balik Khamis sebab kak M nak pi shopping skit... t'hari Pika kuar dgn kak M pi BBB beli apa yang patut. Aku lepak rumah je sebab nak tido ke ke ke... petang depa pi Kg Sbg, esok balik BM dari sana.

Khamis - Lepas makan kat Puter* Bongsu, Pika hantar aku pi LCCT... next destination... KT, Ganu... ye kenkawan aku pi KT plak, abang bulat dah sampai nanti jumpa kat a'port. Sampai a'port uruskan tiket balik... sampai hotel contact Mat Az*ng... kebetulan dia kat KT, petang tu jumpa dia pi mkn nasi dagang.... hmmm sedap. Malam makan kepok lekor lagi.... yummy!!!

Jumaat - Abang bulat pi jadi hakim dabat... aku siapkan diri pi Pasar Pyg... ha ha ha... bestnya tengok kain... rembat beberapa pasang... untuk diri sendiri dan juga untuk jual. Dah contact prospek... memang ada yang nak beli bestnya. Penat berjalan, singgah makan mee sup + teh o limau ais... perghhhhh bleh jalan lagi ni. Beli serunding dan keropok skit. Dah lenguh kaki barulah cau cin cau... contact pakcik teksi minta ambik kat tempat sekian-sekian...

Malam... kawan abang bulat bawa kuar makan kat Pantai Bt Bur*k, oklah mungkin sebab lapar, semua benda jadi sedap. Balik tu awal lagi terlelap... lepas tu turun supper kat bawah, ok juga foods kat situ...

Sabtu - lepak bilik je... dah penat nak berjalan, memang aku tido seharian. Turun makan breakfast je, room service for lunch... baru terasa penat berjalan sana sini. Petang ingat nak lepak je, tapi abang bulat ajak pi rumah kawan dia kat area-area KT juga. Mujurlah pi, wife kawan tu siap goreng mee, ada buah dokong, rambutan perghhhh sakanlah makan. Alhamdulillah :)

Ahad - breakfast kat hotel... lepas tu pukul 10.30am pi a'port ... flight 1pm ke KLIA, flight KK 4pm... sakan pusing KLIA... tapi tak la membeli sebab malas nak usung, tengok je la. Sampai KK on time, teksi plak tak banyak... lama menunggu teksi. Tatau yang kat atas dah banyak kedai-kedai makan... kalau tau baiklah aku lepak dulu kat a'port tu. Dah besar a'port KK skrg ni... lebih selesa. Sampai rumah 9pm... home sweet home. Abang bulat balik esok... tido sorang lagi malam ni... tapi dah ngantuk, pukul 10pm dah kroh kroh kroh.

Habis dah cerita percutian sakan.... cau cin cau

~dariBMkeKK~

11 comments:

AppleB said...

sakan yer ibu mengandung neh berjalan. tak bengkak kaki ker?? muahahahhahaha.

selamat berpuasa

Ilah said...

wah wah wah.. cuti-cuti malaysia sakan ye. Seronok kan dapat berjalan-jalan, tak ingat dunia. Bila dah berhenti, barulah terasa keletihannya. Selamat Berpuasa. Moga dapat berpuasa penuh la tahun ni.

Alinlai said...

appleb,
dah bengkak pun tapi tak dilayan sangat bengkak tu... jalan je macam biasa :) selamat berpuasa juga dekat hang dan keluarga

ilah,
:) ke ke ke.... itulah pasal, bila dah duduk berehat baru terasa penat, masa dok berjalan sakan tu wah wah wah cergas sungguh. insyaAllah... harap2 macam tu la bleh posa penuh :)

Ayu said...

weiii sakan sungguh hang Alin weiiiii
syoknya bunyik cuti2 hang tuh hehehehehe
bila due hang ni?
posa dak? :P

Alinlai said...

ayu,
sakan... ke ke ke...memang syok sebab banyak tempat dpt pi. Due hujung bulan 10 atau awal 11 insyaAllah... alhamdulillah posa :) ok je setakat ni

zareda said...

macam tak caya baca aktiviti dia sakan berjalan. Tak letih ker dua baby dalam perut tu?

Alinlai said...

zar,
masa berjalan tu ok... bila balik hotel rasa lenguh2 skit la, tapi bila dah cukup rehat... rasa bleh lagi nak berjalan :)

PuteriSatu said...

mak ai..seronoknye cuti-cuti mesia...kan..

Alinlai said...

puteri1,
bestttttttttt!!! Cuti2 M'sia sblm puasa dan sblm tak larat nak berjalan ke ke ke

arianna adrizal said...

amboii kak lyn... sakan! hehe.
selamat berpuasa ye :)

Alinlai said...

anne,
iye... sakan sblm tak bleh bersakan-sakan nanti ;)