Wednesday, August 27, 2008

Hmmm nak cuti lagi bleh ka?

Salam,


Selepas menghilangkan diri selama 18 hari... baliklah semula aku ke opis ni. Dah balik check memo itu memo ni... ada plak memo penyediaan soalan final xm. Hmmm lega juga meeting peringkat program khamis... tak la kalut sangat. Sekarang ni dok pulunlah buat soalan... campur juga soalan kitar semula kwang kwang kwang....


Kursus BTN?... pada aku best sebab dapat jumpa kawan-kawan baru. Ceramah-ceramah tu jangan ditanya... banyak kali juga dengar ceramah sambil pejam mata ke ke ke mujur tak terjatuh kerusi 7 Ogos - 11 Ogos... lama ke? Tak le... pejam celik pejam celik habislah 5 hari tu. Ada beberapa kali masa dok leka dengar ceramah....terasa je jari-jari kecik ni dok garu-garu, tak la bosan sebab aku layanlah... rupanya ada orang perasan ke ke ke... adik-adik yang 1 kumpulan tu suka pula nak main-main dengan perut ni... layan je la. Sungguhlah bersemangat patriotik dua-dua orang ni nanti sebab dok dengar ceramah kenegaraan je kwang kwang kwang...

Lepas je kursus... lepak Kjg sehari semalam. Ohh ya abang bulat dah balik KK dulu, dia ada kelas Rabu dan Khamis... masa ni dah batuk2 dan selsema. Sempatlah pi klinik kat BBB ambik ubat batuk dan selsema... tapi makan sekali dua je sebab dok makan durianlah, rambutanlah... sat lagi jadi benda lain plak... ihiks... sanggup tak makan ubat sebab nak makan buah :)

Rabu dalam pukul 11am... balik BM dengan kakak aku, singgah makan kat RnR, Bkt G'tang. wah durian semerbak tapi panas sangat nak makan, sabar dulu... balik BM nanti mesti ada tu. Sampai rumah 4pm, lepak sembang itu ini... tak keluar pi mana pun sebab penat dan ngantuk. Khamis pi pasar... beli ikan dll b'fast dulu roti canai + teh tarik. Oh ya... heboh orang dok sembang pasal P'raya Kecil PP, dah tau sapa yang lawan DSAI... kawan lama dia tu. Poster dah banyak sana sini... layan je la.

Siap masak gulai ikan, sayur, goreng ikan, sambal belacan, ulam skit... bawa bekal pi makan kat rumah di PS, mak beli durian... sekilo RM2/- hmmmm murahnya... isi elok sangat-sangat. Siang tu je aku dah makan 6 ulas... dok batuk-batuk pun belasah gak sebab sedappppppppppp.... lepas makan... semua pakat lena.

Jumaat lepas orang mai ambik rambutan, punyalah banyak... 3 guni. Pi M*rbok tukar kereta kancil ambik saga... sembang itu ini...lepas asar balik. Singgah ambik ketupat nak bawa pi PD, lepas tu terus pi PR hantar kopi kat Kin... berjalan sakan sungguh... abang bulat dah haru sebab banyak sangat berjalan... bukan nak rehat ke ke ke... sabar je la.

Sabtu... hari penamaan calon ... sambil dok isi buah rambutan dalam guni, dok kira berapa kali helikopter dok ronda kawasan kami. Haru sungguh... cadangan asal nak bertolak pukul 9am... tapi kakak yang kat Alm* tu tak bleh nak masuk kampung sebab banyak jalan ditutup... biasanya 20 minit dah sampai, tapi hari tu dia ambik masa 1 jam 30 minit... sebab kena pi Lun*s, masuk dari arah Lun*s... isk isk isk... haru sungguh. Kami nak masuk h'way... ikut Sg 2 la apa lagi, kalau ikut BKE mau lepak dalam kereta lagi. Ramai sungguh manusia.

Singgah lunch kat Tap*h... masa ni abang bulat dah telefon dia dah sampai KLIA hu hu hu... silalah lepak situ dulu... aku dengan kak M terus pi KLIA, kak Ms dengan mak abah terus pi Sbg. Sampai KLIA 5.30pm... pi Kjg lepas tu rehatkan diri... lepas Maghrib barulah pi Sbg. Adik aku silap jalan.... ntah mana-mana dia bawa... sejam lebih la juga tapi gasak le... bleh la ronda-ronda gak. Sampai Sbg. makan sakan-sakan... lepas tu kami pi tido Kjg. 3 kereta konvoi.

Ahad pagi b'fast roti canai, nasi lemak, teh tarik dll... lepas tu lepak la, sebab check in kat PD pukul 3pm. Cerita PD nantilah ye... malas plak nak menaip ke ke ke.... seronok sebab banyak tempat aku pi, banyak benda aku makan besttttttttttttt!!!

Ok cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

7 comments:

Ilah said...

Hmmm... tak sempat jumpak kita... tak pa..nanti bila Lyn balik raya, kita jumpak nooo

arianna adrizal said...

amboiiii kak lyn..............
sakan!
hehe

samting for ya. check out ma blog ya :)

slmt berpuasa.

Alinlai said...

ilah,
itulah psl...balik pi sana pi sini... dua tiga kali lalu depan rumah tapi tak sempat gak nak jumpa, tadak rezeki namanya tu :) insyaAllah Raya nanti

anne,
selamat berposa to u too... :) iye jalan2 makan2 sakan2.... besttttttt!!!

Anonymous said...

buat leleh air liur je baca blog cik lin ni!!! harap2 balik nti smptla kita jumpa ya. silala cari alasan balik kl, cik lin! huahuahua...

Yatie said...

dah kembali ke bumi KK ye .. apa2 pun salam Ramadhan .. selamat berpuasa dan moga diterima ibadah kita .. amin:)

-akuni- said...

Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak - semoga semua ibadah di bulan ramadhan ini diterima dan diberkati oleh Allah SWT

Alinlai said...

cik sue,
mai la KK...tapi jgn masuk kampus, lepak rumah kami je amacam ada berani? ke ke ke

yatie,
dah balik, tapi dgn penuh berat hati kwang kwang kwang...salam ramadhan juga :)

ni,
salam ramadhan, insyaAllah berkat puasa kita dan berkat juga hidup kita aminnnnnnnnnn!!!