Sunday, March 29, 2009

Jalan-jalan sampai penat

Salam,

Tengoklah muka kanak-kanak kepenatan... ha ha ha kena dera... berjalan seharian. Pagi jalan, balik rehat kejap... petang sambung lagi. Ni sapa yang beria nak berjalan ni... mak bapa ke anak-anak ke ke ke....

Sampai rumah dah pukul 7pm... kakak baru lepas nangis sebab nak susu... adik tu biasalah... memang dok minum pun. Alah depa nangis beria dalam kereta bukan sebab apa... tapi sebab penat. Cian depa. Natijahnya... malam tadi semua lena dengan nyenyak... [lena cam pengsan la...] baguih gak. Tapikan... kakak tu bangun kejap... dok senyum-senyum nak bermain plak.... layan kejap lepas tu suruh dia tido balik... mujurlah dia ikut arahan kalu tidak... habislah muka, hidung kena tarik... sakit juga oooo... kuku kena potong selalu kalau tidak, sama ada muka depa yang bercalar, atau muka kita yang dicalarkan.






Ok... mungkin hari ni jalan lagi... misi mencari baby cot yang blom berjaya dicapai... bye semua... cau cin cau.

~dariBMkeKKkeSTIR~
Posted by Picasa

6 comments:

Ilah said...

Jalan jgn tak jalan, selagi masih free nak berjalan, nanti dah sibuk, tak sempat nak jalan.. hehehe.

Alinlai said...

ilah,
he he he... betoi la sesangat... tp rasanya bab berjalan ni akan ada masa je ;)

NONIE AZIZ said...

ni yg dikatakan mak bapak suka guna pendekatan bawa anak2 berjalan supaya dewang tak boring...tapi benornya mak bapa yg boring dok rumah..hahaha

Alinlai said...

nonie,
ha ha ha... biasalah tu, org kata sambil nyelam sambil tenggelam ahaks... sambil la minum air sampai kembung perut. hasilnya... semua lena malam2 dgn nyenyak tak payah dah pakai tilam dreamland segala... janji ada bantal, ada selimut je :) krohhhhhhhhhhh

ibuVouge said...

Salam

betul lin, kalau jalan mesti akan ada masa eheh

lin..sungguh comel sikembar bam dan bim ( sama la , iv pun panggil amna bam bam bim bim)

cantik la carseat !!!

Alinlai said...

IV,
he he he...iye salah satu terapi minda la kekonon :) ahaks, ini mak sedara depa la yg cipta... sorang bam sorang bim terlekat plak... maktok depa dah marah sebab dok reka gelaran mcm2...oklah... itu yg paling murah he he he... tp sama gak fungsi dgn yg mahal ;)