Thursday, January 24, 2008

Kenangan mengusik jiwa

Salam,

Ini antara gambar-gambar nostalgia yang aku jumpa selepas 8 1/2 tahun... tak pernah aku tengok, sampailah awal tahun ni.

Inilah antara kawan-kawan yang mula-mula aku kenal kat KK, masa ni aku masih tutor dan yang lelain tu dah keja tetap kat sini. Ada yang keja dua tahun, dan ada yang dah tiga tahun... kiranya depa ni senior la..kecuali yang sorang tu mai sama dengan aku tapi dia dah ada master :). Ada sorang lagi... tapi yang ambik gambar tu dah balik KL dan balik 'for good' tapi dia meninggal kenangan pahit untuk kawan aku yang sorang ni [ada dalam gambar juga]. Bukan setakat kenangan pahit malah meninggalkan kanak-kanak ribena yang aku jaga hari tu :)

Lokasi pengambaran [perghhh!!!] kat Pori*g, 1 st time aku pi situ, biasanya orang mandi air panas...tapi kami pi mandi air terjun yang sejuk menggigil...

Bila dibelek-belek gambar-gambar ni... macam-macam rasa timbul. Apa-apa pun aku bersyukur kerana sampai saat ini kami masih berkawan rapat dan... masih boleh mempercayai antara satu sama lain. Inilah antara kawan-kawan yang aku kenal selepas berkerjaya... perasan tak... makin lama, makin kurang jumlah kawan baru yang kita kenaldan jadi kawan rapat... masa zaman sekolah ramai kawan-kawan, masa zaman kolej pun sama... tapi bila masuk alam pekerjaan... makin berkurang. Oleh sebab itulah sedaya mungkin kita kekalkan hubungan sesama rakan sekerja.

Dalam gambar ni ada dua orang bakal ibu... [sekarang ni dah darjah 2 budak tu], 2 orang anak dara sunti [sorang dah jadi isteri orang dan sorang masih single....] dan yang jejaka tu suami salah sorang bakal ibu :)

Bentuk fizikal pun... of course berubah... ada yang berkembang, dan ada yang makin mengecil, dan ada yang sama je tak ketara perubahannya.







Posted by Picasa


Nostalgia sungguh :)

Ok...kita layannnnnnnnnnnnnnnnnn...zasssssssssssssssssssss!!!

~dariBMkeKK~

15 comments:

Mummy Rizq said...

nostalgik sungguh gambar bawah air terjun tu...

Anonymous said...

Achik,
ke ke ke..... gambar berendam tu? Itulah....bila la nak berendaqm camtu lagi.... kwang kwang kwang

Zetty said...

betul la kata hang .. makin lama macam dah makin takde kawan plak .. sayu .. sedih ... sbb kengkawan semua dah hilang .. snob .. snobbb .. snobbbbb ..

Alinlai said...

yatie,
sebab tu la aku pelik kalau ada org yang suka cari pasal dengan orang lain masa kerja ni... tak sayang kawan ka depa ni... dah la makin lama makin kurang bilangan kawan kita... isk isk isk sabaq saja la kan?

nasazfrog... said...

air terjun tuh macam gambar jer kan tapi macm best jer,, kalau sy dah terjun dah tangkan ikan pakai gigi,,,heheh acah jer

Alinlai said...

nazaz,
macam superimpose le kekonon :) wah ni species mana ni tangkap ikan pakai gigi... hebat...syabas syabas inspektor sahab...

AppleB said...

ohhh..sesi mengenang ke?? *dok kenang sama la kisah dulu2*

Puteri Satu said...

dah lama tak visit blog alinlai ni....alhamdulillah dh pindah umah baru....cantiknye umah....ini yang jeles ni...dan tak sabar nak beli umah ni....eeeiiii...

Zareda Norman said...

betullah.. masa kita study, kawan kawan kita semuanya ikhlas dan jujur, boleh simpan rahsia. tapi bila dha kerja dorang berkawan sebab ada maksud tertentu, susah nak dapat yang boleh simpan rahsia, malah ramai yang tikam kawan dari belakang, buat fitnah.. padahal kawan tu.. sedih kan so kenalah berhati hati..

Tunggu ek.. april nanti kalau ada rezeki kak zar nak pi KK

Alinlai said...

apple,
terkenang semasa dulu... jom kita mengenang sambil zZZZZZZZZZZzzzzzzzzzz.... jangan sampai air liur basi kuar banyak sangat dah le... ke ke ke

puteri 1,
jemput masuk jemput... rumah tu cantik dari luar dalam kosong lagi tu ke ke ke... projek fasa 3 blom diluluskan bajet

zar,
kawan makan kawan, kawan tikam kawan... hmmm adat berkawan masa kerja [bukan semua...tapi adalah jugakan...] sabaq saja la :)
Mai KK contact ...bleh jumpa insyaAllah

KV said...

ekau yg mana satu?

Kaklong Syikin said...

kita layan...:)

ckp pasal kawan nikan, yg sedih tu mmg saja2 tak mo contact kawan dah

Alinlai said...

KV,
cuba teka... ke ke ke....layannnnnnnnnn!!!

Syikin,
iye... ada gak yang jenis camtu, pernah kena juga, kita contact cakap nak pi melawat, bleh plak dia tanya...penting ke nak jumpa, kalau tak sembang kat telefon je la... isk isk isk sabaq je la.

Anonymous said...

kawan baru ker, lama ker - yg penting, kita ikhlas cik lin. dan kita memang saling ikhlas-mengikhlasi ahaha

Alinlai said...

cik sue,
masalahnya....makin kurang kawan2 baru [masa keja ni la....], sebab tu kena maintain kawan2 lama yang ada...lainlah org yang dah jadi student semula...mcm cik sue ke ke ke.....