Thursday, January 31, 2008

Cukai jalan ... senarai hitam

Salam,

Hah.. tadi aku dengan abang bulat mendapat kezutan... opsss jangan salah sangka bukanlah salah sorang masuk AF6 tidak sama sekali... tapi kezutan kerana tidak dapat perbaharui cukai jalan sebab disenarai hitamkan... opssss... apa kejadahnya?

Pi la balai polis...tanya apa kes? Rerupanya... kami belum bayar duit saman lepas kemalangan tahun lepas... hmmm rasanya dah bagi kat agen kereta tu... maknanya sudah kena pau la... tak pe la, ada la tu balasan khilaf kami, halalkan je la. What to do...

Lepas selesaikan segala urusan tu... pi la makan-makan lepas tu pi beli prepaid...[ke ke ke... aku pakai prepaid tau... ntah la tak beria nak tukar ke post paid dan sebagainya....] Biasalah kalau pakai prepaid... memanjang la kredit tinggal seringgit, ada masa tinggal 0.00 sen kwang kwang kwang...

Lega rasanya, nota untuk lepas CNY dah siap...boleh la bercuti dengan jayanya...yippieeeee!!!

Oh ya...aku bercuti bermula Sabtu ini sampai Sabtu depan... bercuti ke KL... insyaAllah. Nak la naik 'Mata Malaysia', lepas tu nak jenjalan ke IK*A kalau ada kereta, nak pi sana nak pi sini... ha ha ha... tapi rasanya akan lebih banyak lepak kat rumah kakak aku... biasalah tu. Ada masa lagi nak la juga jumpa kenkawan lama... biasanya transit je kat KL tu, kali ni memang bercuti kat KL, boleh la cari ruang tu... tapi ntah-ntah kawan-kawan pula balik bercuti hu hu hu...

Tahun ni rasanya tetiap bulan la ada cop imigresen keluar dan masuk KK kat passport aku... [aku guna passport tau....], kekonon orang penting la asyik ke KL je... kwang kwang kwang. Layannnnnnnnnn!!!

Ok....berhenti di sini... esok ada mesyuarat kalau ada masa aku update lagi cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

4 comments:

Anonymous said...

Akak kerja U*S tuh tak pakai permit kerja yang laku 2 tahun tuh ker? pakai cop kuar masuk jer kat passport? Cuba terangkan sikit... hehe

Alinlai said...

tak payah le permit2 kitakan org M'sia juga ke ke ke.... adalah kaedahnya yang membolehkan gue guna pasporto saja... itu kena berguru...pengeras dilupa jangan kwang kwang kwang

Cat Cat said...

Alin,
Chinese New Year cuti seminggu tak balik kampung ke..??? Alamak Lin, Cath rindu sesangat kat kampung halaman... Lebih2 lagi time Tahun Baru Cina ni... Huhuhu!

Alinlai said...

Cath,
CNY ni balik KL je, memeriahkan lagi KL :) tak pe Cath, tahun depan balik M'sia masa CNY :) sabar sabar jangan sedih-sedih...