Wednesday, November 29, 2006

Mimpian tak Jadi...

Salam,

Ehhh lama juga tak update N3, bukan malas...cuma tadak ruang nak menaip...banyak sungguh aktiviti bebas luar pejabat dua tiga hari ni :) Minggu ni baru punch card seperti biasalah...merah, sebab pagi tadi pi cuci kereta dulu...baru masuk opis. Maklumlah Isnin - Selasa pi berehat sambil kerja kat Resort cikai, pasai apa cikai...nanti aku story.

Sabtu petang abang bulat pi Kch (tikar baru ku sudah dibeli yesss!!!), Ahad tak pi bersukan sebab our volleyball team sudah kalah... jadi penyelaras sukan kata tak payah turun la (aku suka...ke ke ke...t shirt dan topi dah dapat...)

Disebabkan tak payah pi bersukan...aku pun buat perancangan yang bagus sangat-sangat, kidnap M bawa dia pi KK tengok wayang. Anak-anak dia kalau mami keluar dengan aunty lyn ok je...1.30pm pi KK, 2.25pm kami dah dok nganga tengok The Red Kebay*, aku bagi 4 bintang... cuma 'casting' je yang kurengggg yang lain-lain memang bagus. Malas nak review, pi la tengok sendiri ke ke ke...

Habis wayang perut lapar...masuk pulak restoren 'Resepi Rahsia', mula-mula teringin kek je...tapi bila tengok menu perghhh sedap pulak order lagi 1 meal kongsi 2 orang...sembang punya sembang 5.15pm baru la balik, sampai rumah around 5.35pm...rushing la Maghrib before 6pm. Best....

Malam tu barulah terkial-kial buat notes untuk ceramah Isnin malam, untuk Isnin petang dah siap...pukul 11pm juga masuk tido...lepas tengok citer apa ntah.

Isnin pagi...bermulalah trip ke Resort cikai...aku bawa M + the kids, kami sampai around 11am, anak2 dia terus terjun kolam...mandi manda di tengahari...aku cool lagi sebab sat lagi ada slot ceramah, tak nak la obvious sangat keterujaan aku dengan kolam tu.

Ceramah 2.15pm - 4.15pm, 4.50pm dah dalam kolam dengan kanak-kanak ribena + mak depa...sakan la kami, jenuh bagi arahan sebab budak-budak tu nak terjun kat bahagian yang dalam...hmmm sabaq saja la...dah la lupa google, aku kalau tak pakai google hampeh la...

Anak dia yan sulung plak muntah-muntah...pasai apa ntah, mungkin tertelan air kot, bukan sekali tapi berkali-kali...hmmm risau juga sebab budak tu ada asma, haru haru...alhamdulillah lepas sapu Vicks, bagi dia tido OK ... ehhh lupa pulak nak citer pasai apa aku kata Resort cikai... ntah berapa kali air tadak...isk isk isk jenuh la telefon receptionist, malam tu simpan air 3 botol untuk kanak-kanak ribena tu cuci apa yang patut.

Bangun pagi...isk tadak air lagi, alasan kali ni ada paip pecah, hmmm tak boleh jadi, 8.30am tadak air lagi...kami sapu muka dengan 'baby wipes', lepas tu blah la...mana bleh jadi ini macam, tadak air la pulak... ingatkan nak pi check in kat resort lain...tapi anak dia yang sulung tu dah melepek...(budak ni jenis tak tahan berjalan....) kensel la...balik rumah je la. Untuk makluman...nama resort cikai itu ialah Mimpian Jad*...rasanya eloklah pengurusan tukar je kepada nama baru Mimpian tak Jad* lagi bagus.

Sampai rumah, mandi manda...keluar bayar apa yang patut...ingatkan nak masuk opis la...hmmm siaran TV lebih menarik dan sofa bed memanggil-manggil...tido je la, terjaga sebab abang bulat telefon tanya nak tikar harga yang macam mana...ntah apa la aku jawab sebab mamai-mamai...kwang kwang kwang...yang pasti aku ada tikar baru...yesssss!!!..dan hari ni masuk opis pun tak bersemangat sebab sunyi sepi, ramai yang bercuti-cuti M'sia. Yang pasti...hujung minggu ni aku kat KL dan Penang...ingatkan nak lepak KL je, tapi hmmm Ahad pagi balik Penang sampai Selasa, isk isk isk...tak jadilah plan nak meronda KL. Lain tahun la nampak gayanya :)

Petang ni abang bulat balik, ETA pukul 5 lebih, esok t'hari flight dia ke Sdkn, he he he...busy sungguh dua orang ni kan? Tak pe la...sekali sekala je bukan selalu...dah lama dia tak out station. Bagus juga busy sekali sekala sebab bila jumpa kita jadi lebih mesraaaaaaaaa ... mungkin ada orang yang tak boleh berpisah lama-lama tapi aku OK je, as long as aku tau mana dia pi. Lagipun kalau pasal kerja kita kena redha dan percaya satu sama lain insyaAllah OK je tu.

Wah...panjang pulak cerita aku...selamat membaca :) tak la best sangat pun ke ke ke....ciao all.

~dariBMkeKK~

No comments: