Monday, December 05, 2005

Kisah kerja...

Salam....Hari ni member sebelah dah masuk keja lepas cuti 2 bulan....(dapat baby....) aku bila plak he he he wallahualam...insyaAllah ada rezeki ada tu... so banyak la citer kami dua orang gosip itu gosip ini...sambil makcik cleaner cuci bilik kami pun bergosip...hmmm macam mana ni orang cuti lama pun tau ada staf nak berhenti keja coz nak balik Malaya...aku yang tak cuti dan tak ke mana ni pun tak ketahuan hala...biasa la chek loow profile (or....tak penting....hmm apa-apa la...)Cerita sana sini tunjukkan gambar2 masa pi Vancouver, transit kat Manila dll...nak tengok gambar? hmm nanti2 le kalau ada masa nak scan...lawa tempat2 tu...maybe sebab model pun lawa juga kot kwang kwang kwang....(jangan tak tau abang cakap ada kawan dia tanya ... "cewek lu ada darah arab ke?" aik...kembang gak....arab tadak tapi mamak ada...Perut lapaq ni tapi orang sana dok key-in markah plak...hmm sabaq je la...kalau pengsan ni pun baguih jugak...pengsan 2,3 jam krohhh...krohhh...hari ni penat mengemas bilik sekangkang kera ni...buang assignments budak2 yang dah berkurun tu... ada yang dah grad pun so buang je la...buang karan je simpan. Alhamdulillah so far blom ada kes kena revise grade and everything...baguih juga aku ni kan... Alhamdulillah.Tapi satu je yang aku rasa aku baguih dalam buat keja mengajar ni...budak2 at least respect dengan aku...kalau aku suruh datang kelas ganti ke, buat assignment ke depa buat...mana yang tak bleh buat depa akan inform atau bagi alasan2...tak la hilang2 je...(coz kalau hilang pun mana la aku nak trace...students beratus2....) kira ok la kan...hmmmm hints untuk anugerah kualiti ni tadak ke sesapa nak calon nama gue....ahaks mimpi le....jauh panggang dari api....Sepatutnya aku ni dah bleh dpt anugerah....semua aku dah buat...sampai sanggup pi Vancouver sorang2 nak bentang paper...sanggup transit kat Manila alone...(arggg nitemare....) tapi apa bleh buat politik aku failed walaupun masa ITM dulu aku belajar banyak subject politik...teringat kenkawan masa ITM dulu...macam mana la depa la ni... sure matured....aku je yang mcm kanak2 ribena...sapa sangka aku dah 30-an...Joanna from Poland, the girl that I met in NB tak percaya aku dah 30-an...hmmm awet muda ke awet kanak2 aku ni?....tak apa la janji Rock!!! Hmm tak sabar nak tengok citer Rock...Mamat Khalid sure banyak lagu2 Rock zaman sekolah2 dulu...teringat Isma yang minat gila dengan MAY...tapi aku biasa la minat gitu2 je...tapi aku bleh hafal lagu2 tu la kelebihan aku...tapi kalau ustaz Soid suruh hafal bahasa Arab...aku confirm kena berdiri...sebab semedang tak boleh....isk benak sungguh aku dengan bahasa Arab tu...tak pa la...at least aku ok bahasa omputeh dapat gak pi Michigan ... Buckle up please!!! arghhh rindunya dengan Midland bila la bleh sampai sana lagi....Oklah...cukup untuk hari ni....bukan ada orang baca pun untuk tatapan ku sendiri sahaja kalau rajin update lagi kalau malas ke ke ke....bior je la....Ciao....

No comments: