Thursday, December 22, 2005

Cuti-cuti Brunei...

Salam...

Hmmm insyaAllah esok aku dengan abg bulat nak drive ke BSB...hmm looking fwd to that event... lagipun this weekend is our 2nd Anniversary hmmm cepatnya masa berlari, memang cepat sangat... nanti2 le citer mcm mana kenai abg bulat...

Pagi tadi ada sorang budak ni masuk bilik...menjemput pi kenduri bersanding dia kat KM, next Thursday....(awat buat hari Khamis???) ntah le tengok mcm mana le...teringin gak nak pi kalau free ok je kot...tapi abg bulat ada kelas petang...tak pe lama lagi pun...mcm2 bleh jadi. Budak ni ok le result pun ok rajin dlm kelas tapi dah kawin plak...hopefully lepas ni kerja le kesian mak bapa tak sempat merasa gaji anak dia dah jadi hak milik orang lain, apa2 le masing2 ada pandangan sendiri dah besar pun.

Malam tadi mak mentua aku bagitau adik ipaq aku dapat posting ke negeri S, daerah mana ntah le tak tau plak sebab dia cakap dengan abg bulat, dengar suara abg bulat lain mcm je....rupanya mak dia dok risau pasal jauh sangat nak kena mengajar... abg bulat senang je dia cakap biar le budak tu belajar berdikari kat tempat orang....aku, no komen sebab aku pun dtg keja tempat org ok je pun...sihat alhamdulillah dan makin2 sihat. Mak mentua aku ni suka kalau anak2 dia duduk dekat2 dia, masa baru kawin tersentak juga sebab dia dah bagi arahan...raya kena selang2, mujur tahun 1 kawin memang turn raya kat rumah aku...kalau tidak mau menjeruk rasa (wow ayat!!!) Tapi masa balik raya pun mcm aku bagitau sblm2 ni memang sms, call memanjang...kita pun jadi bosan. Kakak ipar aku ada cakap gak masa raya hari tu, saya tahun lepas mak dok termenung teringat 'anak' dia, of course le anak dia, aku mungkin ingat skit2 je kot...tak kisah le tu aku tak ambik pot pun. Ehhh tersasar jauh citer aku, hah adik ipaq aku tu rasanya ok sebab dia pun macam bleh berdikari le... biar le keja jauh2 skit takkan nak duduk Negeri Di Bwh bayu ni je...tak berkembang...

Tapi aku suspect le...mak ni bukan takut mende...takut anak dia tersangkut dengan org 'Malaya'. org sini walau moden mcm mana pun masih ada sentimen kenegerian... especially bab nikah kawin... kalau dengar ada sesapa nak kawin dengan org 'Malaya' sure kena edisi siasat sapa...dari mana dll. masa aku balik raya hari tu bleh terasa le bahang glamer sebab semua org perati je aku...(cun? ) tapi yang best tu abg bulat cakap org2 kampung cakap bagusnya menantu org Penang tu...pandai bawa diri, belajar pandai, tak sombong dll...kembang bontot sekejap, tapi lepas tu rasa nak peluk je mak dan abah kat kampung sebab pandai mendidik aku dan adik beradik lain sampai bleh jadi baguih dok ada mcm ni...Alhamdulillah.

Hmm kalau mak mentua minta pendapat aku, aku nak cakap mcm ni...fikir positif, nanti2 bila anak dia dah ok dia bleh pi jalan2 ke sana...diorang ni rajin berjalan, tak macam mak abah aku, susahnya nak bawa pi sana sini, dah habis kot mood berjalan depa...muda2 banyak sangat berjalan sana sini...especially masa aktif politik dulu2 la...sblm kes DSAI...hmmmm

Sekarang aku rajin tinggal komen kat blog orang saja le...seronok2, lagipun setakat tinggal se ayat dua ok le kot...mengisi masa lapang ... next week ntah2 tak sempat nak ber blog lagi bila dah start kuliah etc...biasanya sibuk memanjang....tengok le mcm mana kot2 kali ni ok bleh le aku menaip sakan lagi.

Pening le...ngantuk dll, nak pi wash room pun malas...arggg apa nak jadi dengan aku ni, hmm tadi masa dok cari parking dkt WM ternampak penyelaras melintas jalan... dengan kwn dia le kot...hmm buat mende dia kat KK t'hari lari dari opis ke? Tapi aku tak le hon atau angkat tangan coz aku pun kat KK gak masa tu he he he....kedapatan dua-dua orang... rasa ralat skit sebab minah ni suka guna nama orang nak lepaskan diri...geram gak tapi malas la nak bising2 as long as masih di tahap biasa2 aku buat dek je...lain kali kalau melampau aku nak sound je dia ni, tak sangka bleh berubah jadi macam ni...manusia manusia...

Stop le...ciao

-dariBMkeKK-


3 comments:

Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! » » »

Anonymous said...

Kak lyn pika suka ngan ayat menjeruk rasa tuh!!!
agegegge...tak sangka kakakku ini pandai bersastera..

Alinlai said...

pika

tu dia baru perasan ada komen kat sini hua hua hua after a year tu kwang3...