Wednesday, December 21, 2005

Minggu Kuliah I

Salam,

Minggu ni bermula episod pengkuliahan untuk semester II, 2005/06...pagi Isnin busy sangat dengan budak2 dtg minta signature untuk daftar kursus dll...mana yang teruk tu kena la basuh skit...hmm kenapa le ramai bebenor yang dapat teruk...beban kursus teruk sangat ke? Seingat aku masa kat ITM dulu lagi le teruk...especially kami budak DPA ni...seminggu 30++ tapi alhamdulillah survive pun...bleh dapat 3.00++ jugak...maybe kami ni di kalangan bijak pandai kot he he he...

Tapi yang aku syak le...budak2 ni relax sangat masa sem I, depa ingat awal2 ni buat pe nak score, relax dulu tahun 2, 3 nanti baru study hard...hah ambik kau merah2 mata bila aku kata silap2 kena tambah semester, kalau bertuah le...kalau kurang bertuah GB le...bukan Grand Brilliance tapi Gagal Berhenti, terkedu budak2 tu bila aku sound mcm tu... bior terkedu sekrg drpd terkulat2 bila ada GB dlm slip exam.

Hmm... lecturer ke aku ni? He he he gelak besar kenkawan bila tau aku jadi lecturer... iye la... aku ni biasa le boleh le dikatakan di kalangan mereka yang memang kurang keseriusan dalam segala bidang... kalau le budak2 ni tau aku masa ITM hobi tido, masa kat US hobi berjalan, dan masa kat UM tension je aku pi Jalan TAR, KLCC window shopping hmmm sure budak2 ni tak nak ambik pakai nasihat aku untuk buat study group, timetable dll....(sebab aku tak pernah ada semua ni masa study dulu2...) ntah le maybe rezeki aku, or maybe I am the lucky one apa2 pun Alhamdulillah...asalkan dah habis belajar aku tak menyusahkan mak abah...bila dah pegang duit sendiri aku hulur2 kat depa, kat adik2... tenang hidup sekarang :)

Pagi2 lagi dah ada sorang mai bilik, merah2 mata pasai takut tak bleh finish within 3 years, isk... buat le 3 1/2 tahun or 4 tahun, daripada CGPA corot, baik le ambik skit2 lepas tu score, tak paham aku dengan budak2 ni... bila orang bagi nasihat tak nak dengar... sekeh kepala naya je... tapi diorang ni besaq daripada aku... tapi tak pe buat apa nak takut dekat depa I am the boss here ha ha ha....(orang jahat musti ketawa!!!)

Tadi kuar makan dengan Sue, best dengar citer org balik vacation kat Jepun, wah2 sakan dia berjalan-jalan...tak pe this weekend my turn with Abg Bulat plak... t'hari kuar lagi pi check kereta...make sure everything is ok...nak jalan jauhkan?...Ok le...I will pay the hotel and apa2 bayaran lain masa jalan nanti...tadak hal le...untuk kami dua juga...looking fwd to this weekend, insyaAllah selamat pi dan balik, nak ambik gambar byk2...penuhkan album. Nak buat album lagu suara tak bagus...album gambar je la yang layak...ke ke ke...

Dok menaip ni sambil dengar CD Mawi... tapi pasang slow je kalau masuk budak2 malu plak, so cover line pasang slow je...tapi punya le tak bestnya...tak pe kalau dlm kereta sure bleh pasang kuat2 baru best.

Tadak mood le...aku tak complete lagi silibus esok kena siapkan...bukan apa...tadak mood le, tapi berkobar2 nak start kelas ni...kelas kecik bestnya, berbanding dengan last semester 412 orang alahai penatnya, nak marking, key in markah lagi...alhamdulillah I managed to finish it, produktif plak tu sempat present paper, buat report dll, this sem kalau tak produktif tak tau le apa aku buat...blogging kot ;)

InsyaAllah target nak tulis buku...try le sedaya mungkin...buat dengan Abg Bulat dan Kak HZH kat UPM...sure dia nak...ok nanti discuss masa balik Raya Haji...kalau dapat buat ada 2 markets... U*S dan U*M, hah terbeliak mata orang lain...kalau lagi baguih jual kat supermarket hah lagi untung... duit duit di mana kau duit...

Oklah malas dah...ntah apa2 aku citer ni, lagi panjang lagi merapu, bye...

-dariBMkeKK-

No comments: