Thursday, December 08, 2005

Macam tak jadi jer....

Salam...

Hmm....macam tak jadi je plan nak berjalan2 ni....geram jugak sebab sokmo le kalau aku bagi plan tak nak terima...then kalau ikut je plan dia nanti jadi tak best...isk isk isk...aku gerammmmmmm!!!! Tak pe banyak hari lagi cuba buat2 perang dingin skit2...kot menjadi. Kalau ada plan lain cakap je ini dok mencari lagi...aku malas nak plan hebat2 sangat takut mcm selalu tak jadi aku keciwa...Tipah tertipu bang Tipah tertipu....

Hari ni biru punch card aku...baguih anak mak...walaupun kami sempat b/fast kat Serai Wangi yang dah kurang wanginya (sebab makin mahal....) tapi masih sempat sblm jam 8am kira hebat le. Lagipun aku dan abang bulat bersiap kejap je...biasa2 je...nak make up hmmm malas le...dah lama aku tak pakai lipstick dah expired gamaknya lipstick tu...ntah le...pregnant kot sebab malas nak berhias2 ni...amin!!! Kadang2 rasa mcm ada isi tapi bila check -ve. Tapi siapa tau ntah2 aku ni jenis yang lambat dapat detect...jangan sedar2 dah bersalin dah...naya tu. Jenuh le nak buat persiapan...tapi tak pe sabaq itu kan separuh daripada Iman...so kita kena sabaq le...redha dll...amalkan segala ilmu yang dipelajari masa sekolah Arab dulu tu...ilmu yang dapat kat media2 dll la...kalau tak amal berdosa dan sia2 je akal yang dikurniakan Allah Taala kepada kita kan kan kan...

Aku buhsan!!! Tadak idea lagi nanti2 le sambung.

====================================================================
Siap juga CV aku, updated je tapi it takes time maklum le banyak sangat nak masukkan...AJK kecik2 pun aku masuk juga...bagi memeriahkan CV tu bior le diorang tau aku ni aktif (w'pun RA baru cakap dia tak pernah nampak aku kat Pej Am isk...logik2 le...I have my own space so what the heck I wanna hangin' there...menebeng isk not me ok!)

Malam tadi dan hari ni mood tak ok sangat...bukan pasal apa sebab cdgn ditangguhkan je...boring gak sebenarnya nak jalan2 KK ni je...nak gak kuar KK nak pi KL jauh sangat lagipun malas le nak naik flight, teringin nak guna jalan darat plak...tapi kdg2 abg bulat ni tak adventurous, jgn le jalan malam2 insyaAllah selamat...kalau jalan malam2 kat KK ni pun tak selamat gak...so ini yang buatkan aku teringat zaman muda drive dengan Nda dari Midland - Chicago - NIU, Dekalb hmmm bestnya...bleh release tension drive jejauh ni...lagipun bukan dia bawa keta sensorang kalau penat aku pun ok...w'pun sokmo aku tertido nyenyak masa dia drive he he he....sabo je la.

Teringat lagi kenangan aku, Nda dan kak Sue ke Toronto...sesat pun kami redah juga...tapi bestnya enjoy sangat especially bila dah sampai Niagara Falls...sikit nyesal tak singgah masa pi Canada hari tu kalau aku join je Anna budak Indon tu sure ok gak...tapi tak pe dah pernah pi pun insyaAllah sapa tau ada rezeki aku nak jenjalan lagi...

Masa study kat US kami memang rajin berjalan...kadang2 cuti sekejap je tapi bleh sampai ke Chicago, bukan nak buat menda...nak makan beriani je kat kedai Pakistan/India...sedap nyum nyum...lama tak jumpa kawan-kawan berjalan aku e.g. Shakir, Nda, To'ot kat US, Rina, Paiz... tak bleh lupa kenangan ke Florida...bersungguh2 kita buang duit...tapi masa tu rezeki aku murah...Malecki's family bagi USD50 duit poket hmmm bagus omputeh ni kalau dia dah suka dengan kita so aku berbelanja sakan le...eiii bestnya...ok enough enough...tak bleh kembali ke zaman2 tu lagi...back to the real life. Stop lagi sekali nak check keja2 yang terbengkalai jap.

====================================================================

Alhamdulillah dah kenyang....makan kek 3 potong, makan nasi goreng kampung sepinggan abang bulat makan nasi goreng cina sebab dia cina he he he... dah kenyang ngantuk le pulak...mcm mana ni? Tak pe tahan...nak masuk meeting malas...bak kata jiran sebelah nanti tak cukup pulak makanan (alasan...) tapi biar le dah malas nak komited sebab mcm tak dak apa2 imbuhan pun sama je...org yang duduk dediam dlm opis senang2 je dpt itu ini...mana adilkan? Tak pe azamku duduk dediam hati senang...

Tambah lagi skrg ni aku dah ada blog sendiri...tapi malu lagi nak cerita kat orang....relax dulu nanti2 le...isk gatal plak tapak tangan ni nak dpt duit ke nak penampar orang ni? he he he tapi aku ni bukan le besar sangat....nak penampar nyamuk pun kdg2 miss...apa lagi nak penampar org. Wait n see...

Hmm mcm mana ni...macam tak dak peluang je nak berjalan2 ke Brunei ni...aku teringin nak tengok tempat orang je bukan nak shopping ke mende ke...sebab org sana pun mai beli kat KK ni. Yang penting bagi aku ialah bergambar je...seronok memeriahkan album yang sedia banyak tu...lagipun orang kata aku fotogenik...kwang kwang kwang orait le kalau duduk KL ni ntah2 dah dpt jadi part time model tudung Mawi ka Wardina ka...ops Wardina tak bleh coz dia bleh jadi model tudung tu...tudung Mawi ok kot sebab Mawi tak pakai tudung ....

Ops...dah banyak merapu stop sini je...nanti2 aku sambung lagi ciao.

-dariBMkeKK-




No comments: