Wednesday, December 07, 2005

Kisah meeting...

Salam....

Lega...dah settled pasal grading dll so boleh le siapkan silibus next sem dll...banyak keja mengajar ni rupanya, tapi dah jadi kerjaya kena le buat...that's my responsibility to the God, myself, and my students...

Meeting tadi biasa2 je bila En Duls yang chair the meeting maka kami pun sempoi2 je la...relax skit dan tadak plak kaki lain yang nak menghangatkan meeting so running smoothly happening lagi he he he....(ada ke meeting yang happening????)

Abang bulat pi main golf hari ni...so tadak le plan nak kuar makan plak...tengok le mcm mana...kalau rajin kuar kalau malas tido ke berzikir ke...mengaji ke...Alhamdulillah niat ada tapi buat ke tidak tengok le mcm mana...kalau kat rumah ok je nak mengaji tapi kat opis ni pantang free mata ni layu je....isk isk isk

Ingat nak ajak dua tiga orang pi mkn kat rumah sabtu ni...tengok le mcm mana...menu pun blom decide lagi...tapi yang ada dlm kepala ni...nak buat gulai kepala ikan dan sayur ada budak2 so goreng ayam dah ok tu....dessert bleh buat karamel...yummy!!! tak sangka pandai gak aku masak...kalau diingatkan balik zaman2 sekolah dulu...isk sure org tak percaya...dulu selalu pelik mcm mana la kenkawan aku yang 'lady-like' tu pandai sangat buat kek la...biskut la...itu la ini la...terfikir juga sure depa lagi pandai kan sekarang ni...masa belasan tahun pun dah practice masak...aku ni sebab pi US je tahu berkebolehan masak itu ini...kalau mengaji dlm negara je ntah2 lepas kawin baru tau bleh masak ahaks...terukkan?...

Seronok bleh menulis dlm blog ni mcm cerita kat diri sendiri...kenapa la aku baru tau benda alah ni...kalau dulu masa boring tahap cipan kan ke best...ada gak entries yang lagi best ... ni terkial2 nak cerita pasal masa very limited...tapi kena pandai le curi2...nak idup beb!

Bila baca blog orang kat US ke UK ke best je...dulu masa kat US aku pandai chatting je...pelik kenkawan sebab rajin sangat aku duduk ngadap komputer tu...8 jam straight pun pernah tapi masa 'uzur' le...tak lenguh plak tu...nak kata ada pakwe tadak plak...dengan kenkawan tak kenal pun bleh bersembang ramah...that's the beauty of chatting...ada lagi kenkawan yang still keep in touch tapi tak pernah jumpa live...

Banyak kali aku cuba nak masukkan gambar Vancouver ni tapi tak dapat gak...ntah le kalau dapat ada le dlm ni kalau tadak maksudnya tak dapat le...cantiknya Vancouver...hmm bleh terbayang2 lagi beraninya aku jalan sorang2 along the Sea Walls...berkilometer jaraknya mujur ada yang rajin tolong ambikkan gambar aku...lagipun aku buat muka toya je minta tolong sesapa yang aku rasa ok...lagipun mat salleh ok je...arghhh bestnya!!!

Balik raya haji ni nak ambik le album kat US tu rindu2 dengan kenkawan bleh belek2 album... nak buat album lagu tadak suara yang merdu kumpul album gambar je la...biar penuh rak TV yang baru beli tu...best duduk rumah le ni sebab dah lawa living room kami...hasil kretiviti abang bulat dan aku....he he he....I luv u abang bulat!

Macam lapar tapi tadi je baru makan kuih 3 ketul...tak pi melabur lagi ni...hmmm banyak lagi aktiviti yang aku blom buat hari ni...melangut je... kekonon banyak keja la..memang le banyak...tapi alamak tadak idea la....

===================================================================
(sambungan....)

Ok perut dah kosong balik....lunch dengan member sebelah...nak pi mkn apa ntah...lapaq plak. Abang bulat sms dah hbs 18 holes... 18 more to go...isk penat la kan...kalau aku tak sanggup le... baik le tido ke ke ke....tido je keja aku ni...hmmm dulu masa tak kerja...Pika adik aku selalu cakap kami ni keja tido hobi mencari keja (terbalik kuang...) habis tu masa banyak dihabiskan dengan krohhhh...t/hari pun berselimut isk ntah apa-apa la...tapi best gak zaman tu relax je... dah kawin pun kadang2 cuti kami terlajak jugak...lepas subuh tido, bila bangun dah 10 atau 11 lebih...mujur blom ada anak kalau dah ada...sure anak tensen...mak bapa dok krohhh....memanjang...isk tak bagus sungguh, tapi apa bleh buat...hobi le katakan.

Eiiii kenapa la tak bleh masukkan gambar2 tadi...adakah terlalu besar ataupun blog ini tidak memihak kepada aku? arggghhh...


Seronok layan info pasal Brunei...teringin nak pi tapi abang bulat mcm tak berminat je...aku tau dia tak berapa nak ada RM tapi ntah le...aku ni kadang2 pelik gak kata je dekat orang buang duit jalan2 tapi bila tang aku nak jalan aku redah je...duit belakang kira sebab...he he he memang aku ada duit lagi...Alhamdulillah..boleh le korek mana2...bukan la kat belakang rumah tapi dlm poket ka dalam bank ka...ada tu...kesian abang bulat la pulak...nanti le discuss dengan dia. Dia nak tunggu abang dia free kot sebab nak jalan ramai2...aku bukan tak nak tapi biasanya kalau ramai2 dia yang kena sponsor aku malas la jugak...nak kata yang lain kurang berkemampuan memang le..tak boleh dinafikan....tapi geram jugak kalau benda kecik pun tapi melibatkan duit sure dia je yang kena settle...kadang hujung2 bulan pun minta isk...fikir le kita pun ada famili gak...hmmm sabaq je la...aku kesian dekat abang bulat le...sebab aku boleh tolong2 setakat yang aku nak le...lebih2 aku buat dek je...buat mcm kurang berkemampuan w/pun aku mampu ke ke ke...(kedekut jugak aku ni kan...)

Ntah la...kadang2 rasa terganggu juga jiwa dan raga...sebab diorang ni sokmo le ada masalah RM terfikir juga...tak menyimpan ke? Takkan le kering langsung...tapi malas le nak fikir...macam aku kata tadi le...aku tolong sedaya yang aku nak tolong je...full stop!

Biasalah adat berkahwin...dah ada dua keluarga nak kena tengok...tapi Alhamdulillah keluarga aku ok je...semua buat hal masing2 bab RM ni kalau ada yang susah kami tolong sebab semua tak pandai nak meminta-minta...kena la fikir juga kalau dah berkeluarga sendiri mau fikir la... tak pernah aku dengar kakak2 aku minta duit kat adik2 ke, abang aku minta duit dekat abah ke nak beli itu ini...isk malu le dah ada tanggungjawab sendiri kena la bertanggungjawab...sebab tu le ada pepatah Melayu "ukur baju di badan sendiri" kalau tak ngam jgn beli atau beli yang sesuai je...hah enough is enough tak baik gak aku merungut mcm ni....ampun!!!

Tapi aku teringin nak ke Brunei tu...w/pun bulan 1 ni aku nak balik BM (yehahhhh!!!) tapi itu budget lain...yang ni budget lain...hmmm nanti le slow talk dengan abang bulat...dia teringin tu tapi biasa la aku faham...so aku tak kisah kalau aku tanggung semua...bukan untuk sapa untuk kami dua jugak...sesekali jadi Isteri Mithali :)

OKlah....cukup le luahan hari ni...nak Zohor plak...dah dekat 2pm ni...dah le sini Asar pukul 3.30pm isk tak baguih sungguh...tadi kemain nak berzikir le...ngaji le...dah penuh perut ni melangut kat sini plak....orait le...cukup sampai kat sini nanti2 aku updat lagi. Ciao!

-dariBMkeKK-







No comments: