Tuesday, September 04, 2007

Konvo, gerai dan aku....

Salam,

Maka tamatlah Majlis Konvokesyen kat sini... tahniah untuk semua yang bergraduat, semoga berjaya pula dalam kerjaya nanti :)
Aku masuk sidang ke-3 sahaja... sambil tengok orang ambik skrol sambil makan Ment*s yang disediakan... meningkatkan kandungan gula dalam badan ke ke ke... tak pe lepas tu minum air banyak-banyak.

Yang seronok masa Konvo ni...tengok students sendiri la... muka dah lain, maklumlah semua dah bermekap sakan... yang pompuan tu memang melaram sakan... yang lelaki biasalah ada yang nampak hensem ada pulak yang dah jadi pelik [kui kui kui....]
Apa-apa pun aku OK je nak duduk berjam-jam dalam dewan tu... tadak hal la.

Ehhh citer weekend ... apa yang menarik? Ok ada tetamu kat rumah...yang best tu MIL bawa durian perghhh sakan la kami makan... sampaikan pagi Ahad tu breakfast dengan durian berulas-ulas... nyum nyum nyum. Isnin pagi MIL dan balik kampung sebab ada urusan yang lebih penting. Bawa balik segala kain langsir pengantin.

Seperti biasa...aku beli kain lagi kat gerai konvo, tak habis-habis la dengan kain [ke ke ke...] ingat nak beli baju ready made... tak menarik pulak... beli kain je, nanti pi hantar kedai. Harap-harap sempat siap sblm Raya... kalau tidak pakai je mana baju yang dah siap... [dah ada 2 pasang kat kedai tu blom ambik lagi...]

Jangan tak tau...aku ni jenis rajin buat baju baru... mujurlah abang bulat taklah kisah sangat, lagi pun bukan dia yang bayar pun... aku yang bayar... lagipun kalau tak dibelanja sayang plak duit gaji tu [ha ha ha....] sapa nak belanjakan duit gaji kalau bukan diri sendiri :)

Ngantuklah... nak solat Asar lepas ni nak pi tengok rumah kejap... nak bawa kamera la... nanti ambik gambar rumah yang masih lagi kosong ... ntah bila nak pi cari perabot dll... nak basuh dululah... baru nak pi beli perabot ala kadar... yang penting bilik kami mestilah vogue da vasssss... baru best :)

Oklah...cau cin cau... esok-esok update lagi.

~dariBMkeKK~

4 comments:

kasutVincci said...

kv pun giler buat baju. Selalu beli kain. Kdg2 mahal upah jahit dr kain tu sendiri. Haha..jgn tatau, dlm sibuk2 nak berpantang pun, dah 4 pasang baju raya kv.;P

Alinlai said...

KV,
uiskkkk lagi sakan :) tak pe baju tu bleh pakai Raya Haji nanti, tak pun pakai naik keja lepas pantang nanti :)

Mummy Rizq said...

wei... berwajah baru nampaknya blog hang! cantekk.. canggihhh...

dah antar 5 psg baju kat tailor.. cukup ler tu...

alinlai said...

Achik,
kwang kwang kwang... TQ :)
hmmm risau baju tu tak jadi baju raya... jadi baju pakai keja kalau siap cepat.