Wednesday, August 29, 2007

Musim-musim @ KK

Salam,

Sekarang ni bukan sahaja musim hujan...tapi musim buah dan musim Konvo juga kat KK ni.

Beralih hari je [kata orang tua-tua] maksudnya bila petang je hujan le kat sini. Lebat pulak tu, seronoklah juga sebab nyaman je...mata pun celik-celik manja :)

Buah-buahan tempatan cth: durian, manggis, rambutan, cempedek, dokong pun banyak kat tepi-tepi jalan tu... cumanya mahal sikitlah kat sini. Tapi untuk makan dua orang OK la... beli la juga sekali sekala [ye ke sekali sekala ke ke ke].

Musim Konvo...sama la macam tempat lain, orang lain yang Konvo orang lain yang sibuk-sibuk... setakat ni baru sekali pi pesta Konvo tu... sebabnya petang2 hujan tak dapatlah kami nak merendek kat situ :)

OK itu saja cerita pasal musim-musim @ KK :)

---------------------------------------------------------------
Sambung cerita lain pulak... minggu ni sure seronok sebab cuti 3 hari... tapi hari Jumaat tu kenalah membersihkan bilik2 yang ada sebab ada tetamu nak mai rumah... MIL dan FIL + 1 family yang anak dia konvo hari Isnin... kena mop lantai bilik, kena salin cadar dll *gulp* tapi tak pe ada pembantu :) sapa lagi kalau bukan abang bulat... kwang kwang kwang.
Oklah...nak balik dah ciao cin cau
[ ntah apa-apa le N3 ni layan je la :) ]
~dariBMkeKK~

7 comments:

Mummy Rizq said...

selamat mengemas! jgn lupa masak sodap sodap okie!

alinlai said...

yes ma'am :) masak sodap? jap nak fikir ha ha ha

Zakiah said...

kemas bersih bersih....lantai tu kalau bleh kasik lap sampai bleh cermin muka...dah tu jangan lupa carik kayu api!!!

Kaklong said...

salam,

saya pun baru lepas konvo heehe..

selamat melayan tetamu :D. yg pasti Malaikat Rahmat mendoakan alin n suami kerana melayan tetamu :D
hehe..zakiah ada talent jadi mak tiri kejam *larik...errr, jgn marah ya Zakiah, akak gurau ajer hahaha*

alinlai said...

Kiah,
perghhh ingatkan Mak Dara mana tadi... ok sat nak sms abang bulat ke ke ke...dia rajin buat semua tu

Syikin,
iye? Tahniah !!! insyaAllah ada la pahala tu kan :) harap-harapnya la...

kasutVincci said...

hik hik hik... ooo syok buli abg bulat yer!!

alinlai said...

KV,
sekali sekala membuli orait gak... selalu2 tak bleh la...berdosa plak nanti ke ke ke