Thursday, July 19, 2007

Bosan...dan kasihan...

Salam,

Makin hari makin bosan keja, kena take a break ... giatkan usaha untuk cau cin cau for a while... 3 - 4 years, dengan harapan selepas tu keadaan jadi berbeza... berbeza yang bertambah baik bukan bertambah kronik.

Susah kalau ada 'individu' yang diberikan tanggungjawab, yang cuma memikirkan untuk 'cuci tangan', semua keputusan kalau boleh bukan dari pandangan sendiri agar boleh dikaitkan dengan nama si polan si polan yang memberi cadangan... susahkan?
Itulah hakikatnya... kalau kita diam besar kemungkinan dipijak-pijak, kalau kita menyoal dikatakan memberontak, apa lagi kalau mempersoalkan sesuatu... pengganas???

Nampak makin ramai 'lalang' muncul kembali... janganlah macam tu wahai saudaraku, hidup mesti berpendirian, ingatlah jawatan hakiki masing-masing... pangkat yang diberi hanyalah pinjaman semata-mata cukup haul perlu dikembalikan dan diserahkan kepada mereka yang lain pula.

Cubalah bayangkan kalau bakal penerima nanti merupakan individu yang pernah kita cuba / telah kita pijak semasa kita berkuasa... hmmm renung-renungkan...
Untuk sahabat yang teraniaya... tabahkan hati.

Untuk diri sendiri...tenangkan hati, bukan pertama kali berhadapan dengan isu sebegini, alah bisa tegal biasa.

Untuk rakan-rakan lain... renung-renungkan dan muhasabah diri, mana yang baik dituruti, mana yang kurang, diteliti sebelum dituruti.

Ingatlah...hidup ini umpama roda...kejap di atas... entah-entah selama-lama di bawah. Bersyukurlah semasa berada di atas... dan redha dan perbaiki kelemahan diri apabila berada di bawah.
Apa-apa pun aku bersyukur kepadaMu Allah swt kerana sentiasa memberikan kekuatan kepada diri ini untuk menghadapi segala dugaan. Walaupun pada sesetengah orang 'small matter' tapi pada aku... benda kecil yang perlu ditangani...bila dah membesar makin payah dan ditakuti akan menjadi barah.
Sekian adanya.
~dariBMkeKK~

2 comments:

happyirfa said...

hemmmmm...apa nak komen yer?setiap yg datang itu dugaan.he he

alinlai said...

tak pe irfa... tak komen pun tak pe, saja je nak lepaskan geram ha ha ha...w'pun tak kena kat kita tapi geram gak kadang2 tu