Thursday, January 04, 2007

2 kosong kosong 7

Salam,


Salam Tahun Baru Masihi...2 minggu lagi kita sambut Tahun Baru Hijrah pulak :)


Semester ni sebenarnya saya memang free...tapi (ada tapi tu...) bukankah dua minggu berturut-turut kita cuti panjang...jadi bila masuk kerja hari Rabu tu memang tak sempat nak taip N3, saya ada kuliah + tutorial Rabu dan Khamis...2 hari ni je sibuk hari-hari lain hooo haaa juga ke ke ke...


Hari Raya Aidil Adha...kali ni beraya dengan abang bulat + SIL, tapi hari raya 1 ramai orang mai rumah sebab saya buat Laksa kali ni guna ikan tuna, sedap (ehhh puji diri sendiri pulak...), rebus nasi impit dan beli kuah kacang (kuah sate segera ...ke ke ke...), memang bisnes laku. Seronok menjamu kenkawan...tak ramai pun yang dijemput, tapi mana yang dijemput semua mai...oklah tu. Malam lepas Maghrib pi rumah Kak J, makan nasi kerabu kaw kaw punya....lepak sampai dekat pukul 10pm, kekonon nak pi sat saja, sembang punya sembang melarat sampai lewat juga. Lepas tu pi hantar SIL balik rumah sewa dia.


Hari Raya ke-2, lepas ambik daging korban, kami bakaq, rebus tulang. Buat nasi hujan panas (tak dak kaler sebab kaler yang dibeli hilang...ke ke ke...), air asam, gulai kepala ikan...makan 5 orang perghhhh nyum nyum la daging baru sembelih. Lepas makan, tetamu pun balik, sempat berehat kejap kami pi rumah abang S, makan pun sikit-sikit je, tapi tetap makan sebab ada bubur kacang durian yang sedap...abang bulat dah dapat ketupat palas dia...ada ke dia sms adik saya kat kampung minta poslaju ketupat...mujurlah mak tak buat kalut suruh depa pos isk isk isk.


Selasa....relax habis. Pi urut kaki, pi minum kopi...malam ingatkan nak lepak kat rumah je, dah siap panaskan kuah laksa, sup dll, tiba-tiba ada jemputan lagi....Alhamdulillah rezeki lagi, pi makan nasi + sup daging + daging bakaq + ayam tandori...memang makan kaw kaw la...alamak kenyangnya...sembang lagi lepas makan, tak sedar diri semuanya sebab esok dah kerja, dan yang lagi best anak-anak depa nak pi sekolah...kami dua tak pa la...tapi kena bangkit awal sebab azam tahun baru nak pastikan punch card kaler biru :)


Iye...banyakkan aktiviti makan-makan...memang lepas ni kena la kurangkan makan daging.


Saya tak la rasa pening ka apa ka...tapi abang bulat ada gak rasa lain macam, harap-harap lepas ni oklah. Lagipun malam-malam dia jarang makan berat, makan buah je.


Malam tadi laksa tu ok lagi...ingat nak panaskan lagi malam ni tapi cadangan saya telah ditolak, kuah laksa tu dah tadak isi pun ada rasa-rasa kuah laksa je...rasanya balik ni kena buang le.


Cadangan awal memang nak balik raya kat kampung abang bulat, tapi lepas eksiden tu dan kereta yang kami sewa ni pun macam tak ok je untuk jalan jauh kami kensel la rancangan. MIL raya dengan 2 orang cucu dia. Anak-anak lain pun tak balik.

Itulah kisah raya dah kisah tahun baru??? Hmmm malam tu letih melayan tetamu tido tak sedar diri, bila bangun tengok banyak gak sms, barulah nak membalas apa yang patut :)
Oklah itulah kejadiannya kisah Raya Aidil Adha dan Tahun Baru...penuh dengan makan-makan ke ke ke...ok ciao.
~dariBMkeKK~



2 comments:

simah said...

aku memang tabik kat hang lynn..bab makan hang memang no satu.. :0)..selamat tahun baru..semoga tahun ni hang akn lagi kencang dalam semua hal :0)

muahhhhhhhhh

alinlai said...

simah,
ke ke ke rejeki jgn ditolak, musuh jgn dicari, insyaAllah aminnnn...semoga kita sama-sama 'kencang' dalam segala bidang yang diceburi :)