Thursday, February 21, 2008

Rumah idaman?

Salam,

Hari ni aku dan beberapa orang kawan... pi buat lawatan ke sini hmmmmmm balik malam ni berangan-angan le...

Sungguhlah cantik rumah-rumah kat situ... ada banglo, ada teres 2 1/2 tingkat, ada semi D... tapinya harga jangan ditanya... paling murah 350K erk... mana nak cekau duit. Kalau beli sat lagi kena kejar dengan HASIL dan BPR plak... naya tu :) jangan cari pasal.

Banyak kali cuba nak upload gambar tapi tak dapat la... ntah la pasai apa... kat picasa pun tak bleh kat sini pun tak bleh.

Oklah...cukuplah untuk hari Khamis yang santai ni....cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

17 comments:

Mummy Rizq said...

lyn .. kalo tengok umah sekarang ni memang cantik cantik.. bestnya kalau banyak duit kannn...

Alinlai said...

achik,
iye...betul tu, tapi masalahnya bila kita dah masuk ... nak menghias bagi cantik tu alahai... duit pun kena cantik gak ke ke ke.... sabaq je la :)

kasutVincci said...

best nya kalo byk duit kan. Dpt buat/beli rumah idaman. Huhu

Alinlai said...

KV,
kalu kat Kelate tak banyak guna duit sangat kot... barang2 dan upah masih murah kan? Kat sini mak oiiii nangis tengok harga rumah, tak beli lagi... baru je tgk dah nangis huk huk huk...sabaq je la

happyirfa said...

SALAM..
ada umah sblm sampai umah aku..
harga dekat 1/2 juta..tiap kalu lalu mesti pandang..nak berangan beli umah tu pun aku x sanggup sbb tahu x mampu..cukuplah apa yg ada.itupun kekadang semput.hu hu

simah said...

rumah idaman tu insyaAllah dapat la hangpa one day...tapi the main important thing is... rumah hangpa yg sekarang tu..ala..yg hangpa baru masuk pindah tu... tak teringin ka nak tunjuk????

Alinlai said...

irfa,
tak pe doa2 la mana tau ada rezeki jatuh dari langit ... duit sejuta dua... [ringgit m'sia bukan rupiah atau duit cap pisang] ke ke ke...

simah,
uiskkk bukan ke aku dah tunjuk hari tu...hang missed la tu ada satu entry tu aku letak gambar rumah yang tak seberapa ni... sila rujuk entry lama2 :)

PuteriSatu said...

dulu tak nampak sofa aar..sekarang nak tengok yang ada sofa..huhu

Alinlai said...

puteri1,
ke ke ke....uiskkk malu seh bukan la vogue sangat pun...apa2 pun tungguuuuuuuuu!!!

arianna adrizal said...

kak lyn,
kalo kat sini dlm half million tu depa tak rasa mahai lg.. kaya kaya kaya.. ;p

Alinlai said...

anne,
itulah...ramai org kaya2 kat M'sia ni kan :) tak pe la kalau beli rumah mahal pun tak rugi...jadi aset, so marilah kita beramai2 buat harta dunia disamping menambah harta akhirat :)

Zareda said...

kalau ada duit belilah rumah sekarang. Rega rumah makin naik.. gaji kita takat tu jugak...

sekarang ni rega rumah bukan ratus ratus ribu dah.. nak glemer sebutlah.. rumah i reganya setengah juta.. hehhehehe

Alinlai said...

zar,
ke ke ke masalahnya tak tersebut la 1/2 juta tu sebab tak mampu pun lagi nak beli yang rega camtu :) tak pe mana yang ada kita jaga... yang tak mampu tu kita berangan-angan mcm ada kwang kwang kwang

simah said...

ya ka? jap aku tengok :0)

Alinlai said...

simah,
ada tu...:)

Apple Pie said...

bawak2 la update!! *larikkkk*

Alinlai said...

apple,
ehhhh cik yang lari tu....berhenti, jgn lari....ohhh lari lari plak dia... ke ke ke