Tuesday, June 20, 2006

...komputer menguji

Salam,


Petang kelmarin sblm solat Maghrib aku masuklah blog sana sini...tiba-tiba...'plup' skrin gelap...lepas tu CPU berbunyi pelik....alamak apa ke jadahnya ini...cepat-cepat OFF, lepas maghrib ON komputer....masih gelap gulita dan berbunyi yang pelik-pelik...alamak...haru ni. Oklah...dah tadak benda nak buat lagi baliklah dengan harapan esok masih ada (ehh macam tajuk filem plak...)

Hari ini...masuk opis dengan berdebar-debar...ON komputer...hmm macam weng je komputer ni...tak pe restart ta da....dah OK pun Alhamdulillah, lega....kalau kong lagi komputer ni tatau nak cakap apa...kali ke-2 lah komputer ni buat hal...last time tiba-tiba je hilang segala benda kena install semula segala benda tension sungguh, mujur banyak file dah saved dlm pen drive kalu tidak pengsan makcik...

Kalaulah tak OK juga maka akan bersawang rumahku ini buat beberapa hari sebab takkan nak update kat lab kot isk isk isk tak sesuai tu nanti pecah rahsia ku ini.

Esok ada jemputan ke perasmian conf. bagus juga tu, selain dapat ilmu dapat makan-makan (kwang kwang kwang)

OK silibus terkini dah siap...updated cases dll...perghh produktif sungguh. Nak lagi produktif buat salinan siap-siap, kuliah 1 nanti distribute to the students mau pengsan budak-budak tu....biasanya lepas cuti panjang budak-budak ni macam bengong-bengong sikit...biasalah tu macam kita masa sekolah dulu-dulu juga...macam terlupa sekejap peraturan itu ini...

Alamak...deja vu plak dengar lagu My He*rt Will Go On, berapa kali kenkawan tgk cite Titan*c?

Aku tgk 2 kali je sekali kat Midland, MI, sekali kat sini dua tiga bulan lepas ada kat TV...aku tengok cite ni dengan sorang kawan mat salleh masa keja kat Sea*rs, yang lawak tu minah ni budak baru 18 tahun...dia menangis sakan masa tengok cite ni (maklumlah Jack mati), aku biasa-biasa je...memanglah sedih tapi ntahlah...tak nangis plak. Tapi salah satu sebab aku balik M'sia, lepas tengok cite ni lah...tengok ramai sangat orang tersayang mati dalam cite ni tiba-tiba aku jadi rindu kat M'sia...bulan 11 aku tengok Titan*c, bulan 4 aku balik M'sia for good...kira hebat jugalah impak cite ni kan...

Kalau aku ikutkan hati muda aku masa tu ntah-ntah sampai skrg ni aku kat MI lagi...ramai juga kawan-kawan yang masih kat sana...sama ada kawin dengan mat salleh atau pun kawin sesama kita, keja kat sana. Tapi aku percaya dah memang tertulis rezeki dan jodoh aku kat KK ni :) sebab tu aku tak pernah ada perasaan nak pindah keja kat tempat lain...tapi kalau ada rezeki kat tempat lain, ok jugalah tapi bukan dalam M'sia.

He he he...macam manalah dari cite komputer boleh sampai ke cite sejarah aku pulak...layan sajalah ok.

......
Disebabkan aku tengah layan OST My Best Friend's Wedd*ng, aku masukkan juga lirik lagu kat bawah ni...sama-sama layan ok ciao ta ta...

I Say a Little Prayer
Diana King

From the moment I wake up
Before I put on my makeup
I say a little prayer for you..
While combing my hair now
And wond'ring what dress to wear now
I say a little prayer for you...
[Chorus:]
Forever, and ever, you'll stay in my heart,
and I'll love you
Forever, and ever, we never will part, oh I love you
Together, forever, that's how it should be
Living without you
Would only mean heartbreak for me...
I run for the bus dear,
while riding I think of us dear,
I say a lil prayer for you
At work I just take time,
and all through my coffee break timeI say a lil prayer for you...
[Chorus]
My darling believe me
For me there is no one but you
Say you love me too...
[Chorus]
~dariBMkeKK~

12 comments:

BULLSEYE said...

Great blog...too bad I can't read it.

Alinlai said...

bullseye,
of course u can read...
but u cannot understand, what to do :)sorry then

Mummy Rizq said...

"say a little prayer" - one of my favourite song. Achik & kamarul tengok citer ni kat Yaohan the Mall. Achik maintain... tp kamarul meleleh...kah..kah..kah..!!

Alinlai said...

achik,
ehhh terbalik plak lawak lawak, sungguh sentimental si Kamarul itu ke ke ke...ada cinema rupanya kat The Mall...lama tak pi area tu :)

Sherin de Souza said...

alin, nice song. mmg minat pun lagu ni. Btw, kekadang komputer ni pun macam kita juga - nak rehat. Letih gamaknya..:)

Alinlai said...

Sherin,
itulah pasal...tetiba je, dia pun letih sehari terpasang...nak gak tido juga ke ke ke...biasalah komputer opis, kita pun kadang2 main lanyak je kesian juga...tak pe lepas ni kena berhemah sikit :)

Ayu Mohamad said...

alin, ko buli pc tuh yaa :P

Alinlai said...

ayu,
tak...PC ni yang buli chek nak cepuk-cepuk je kalau dia buat perangai lagi ke ke ke...

Kiah Kardashian said...

titanic tengok masa on the way ke rumah dr hostel. Masa tu balik bermalam. tengok sengsorang. hahahhaha...what was i thinking?

simah said...

teringat zaman dok gila cerita tu..sampai beli kaset lagu soundtrack dia lagi..

simah jampi pc alinlai.. jangan hang rosak lagi..kang ada orang tu tak boleh nak kira hari..esok lusa nak buat apa..:0)

Alinlai said...

zakiah,
he he he...sorang2 pun jadi la, cite tu kira OK lah kan...macam tengok dokumentari pun ada gak kadang-kadang.

simah,
tq tq...janganlah hang lagi komputer ni banyak benda dlm ni, payah pulak nak trace nanti :) segala plan dlm MS Outlook tak dapat dikesan...jenuh nak buat plan lain pulak ke ke ke...

Anonymous said...

best regards, nice info Home web cam computer surveillance systems Online classes from http://www.hot-naked-milfs-9.info Ge refrigerator complaints Lg verizon ring tones order vicodin online http://www.high-speed-internet-access-1.info http://www.internetblackjack6.info where to buy ultram