Sunday, January 15, 2006

Hari Ahad di KK...

Salam,

Pagi Ahad ni bangkit awai skit...sebab nak kemas2 rumah skit, then nak bawa mak abah pi pasar...dah siap2 semua kami pun keluaq dkt2 pukul 9.30am.

Pi rumah no12 dulu...dah bersalin pun wife AR kami, mak dia pun ada as usual aku salam2 lebih kurang saja la...ntah la aku malas skit le nak beramah mesra dengan diorang ni...biar ada jarak skit...malas...tapi abang bulat bagus dia layan macam dulu2 juga, masa bujang dia duduk dengan keluarga depa ni so rasa terhutang budi la kot...apa2 la...jangan kacau aku dah...aku malas nak baik2...biasa2 ok le.

Kat pasar beli ikan merah hmmm sure mak nak masak gulai, beli ikan kekek, udang harimau ... sayur, dll...bawa mak abah pi tengok rumah kami yang tengah dok buat, seronok tengok sebab dah banyak yang siap...insyaAllah bulan 9 bleh masuk le...yess... tak pe pelan2 kumpul duit.

Biasa le mak dia akan compare apa2 saja dengan kakak aku yang sorang tu...kadang2 kami kecik hati gak, tapi biaq le agaknya dia kesian kot sebab kakak aku tu dah tadak suami...tapi dari dulu lagi masa ada suami pun sikit2 compare dengan dia kadang2 malas gak...bukan le jeles tapi macam le kami yang lelain ni tak bleh nak ada apa yang dia ada...aku risau aku tercakap je ketidakpuasan hati aku. Berdosa je nanti.

Aku paling kesian dekat kak M aku, dia ni berkorban apa saja duduk rumah sebab fikirkan mak abah yang dah tua tapi kdg2 orang tua2 ni tak nampak semua tu yang jauh2 gak dok ingat. Tapi aku kalau ada duit lebih ka apa ka aku memang akan tolong kak M aku ni, kadang rasa bersalah sebab aku duduk jauh sangat balik pun setahun kurang 6 kali...(lepas kawin le...) masa bujang dulu 2 bulan sekali aku balik la... he he he apa nak susah airasia ada...pantang promotion aku le antara org awal tempah tiket... Tony kena bagi award dekat aku.

Tapi kali ni...aku lebih skit le dari kakak sorang tu sebab rumah aku 3 tingkat...tak le minta mak compare aku dengan org lain tapi biar le nama org lain plak yang naik...(hmmm ini jeles ke namanya???) hmmm aku tak jeles tapi kadang2 malas sebab nama itu je yang naik...arghhh tolong tolong...

Petang lepak rumah je la....kekenyangan sebab makan sedap hari ni...mak aku masak gulai ikan merah...ada sayur, ikan goreng...arghhh macam makan kat kampung. Biasanya kalau aku dengan abang bulat, aku masak 2 jenis lauk je...gulai dengan sayur...habis nasi seperiuk...tapi memang aku masak ngam2 je...malas nak buat nasi sejuk. '

Abang bulat pi driving range...dia mcm serba salah nak pi tapi aku tak kisah sebab hujan, nak bawa mak abah jalan2 pun tak best...alah malam2 kalau nak jalan2 pun boleh... apa salahnya. Mak dengan abah pun bukan beria sangat nak pi sana sini diorang bleh duduk buat keja skit2...selesa tempat sembahyang dah ok...bleh bet la...hujung minggu ni kalut la minta beli tiket balik PEN...bukan bleh dok lama2...

Next week dah habis USIA...makin best plak citer ni...tapi aku tengok je semua drama melayu...ntah le aku perasan dari dulu2 aku suka drama melayu, kawan2 aku pernah gelakkan aku pasal aku kenal pelakon drama melayu...hmmm salah ka tengok drama melayu? Memang la ada drama yang tak logik, tapi dlm tak logik tu kita kena ingat itu le kita sebenarnya...so jgn hipokrit...kena la terima hakikat...

Camno pun Smallville tetap best...aku memang ikut siri ni daripada 1st season lagi... kat Vista dulu TV tak clear pun tengok juga, sekarang ni lagi la...TV memang clear habis tapi yang dok risau TV tu mcm nak rosak je...alamak terbang la beberapa ratus hujung bulan ni...aku mana bleh tadak TV. Tapi kalau beli pun bagus gak...TV la ni tuan rumah punya, nanti masuk rumah sendiri kena beli juga. Yang pasti aku dah nampak RM bersayap....terbang ke kedai barang letrik...isk isk isk...

~dariBMkeKK~

No comments: