Sunday, January 15, 2006

Cuti Raya AidilAdha di BM...

Salam,

Seronoknya cuti panjang...seronok sangat2...aku dengan abang bulat pi Tanjung buat kad nikah...ingatkan bleh dapat on the spot, kena tunggu 2 minggu lagi isk isk isk, apa la masalahnya bukan susah pun nak buat kad tu. Pi naik kancil ikut feri... lama tak naik feri, seronok pula...bawa kamera tapi filem habis... hmmm kenapa la aku bising2 kat abang bulat bila filem habis...rasa guilty plak...ampun...salah aku juga, tak check dulu...dia nak merajuk2 dah, mujur le tak lama...kesian kat dia, aku kadang2 angin skit...hmmm control skit nanti dia merajuk next time tak nak balik BM haru plak...ok lepas ni aku akan pastikan aku lebih berhemah... (azam 2006???)

Kami bawa kak long dgn kak chik...kak chik hari tu 2 kali pi Tanjung, sekali masa pagi2 buta pi hantaq mak lang dengan chu pi airport, then pukul 10.00am pi dengan aku plak... sakan dia berjalan2...sempat pi mkn dekat gurney drive, nyum2 mee goreng kat kedai mamak tu tapi pedas skit la tapi sedappppp....habis makan2 pi tolong tukar absorber kancil...tak pa la...kami balik pun dok guna keta tu juga, so tak kisah la terbang 200 lebih pun. Dekat pukul 3pm baru sampai rumah...makan nasi, solat tido sat... petang pi beli perabot pulak untuk rumah sewa mak lang depa, amboi berjalan sakan kami...kak chik ikut lagi...kak long tak bleh ikut kena jaga adik, dah menangis dah... sampai rumah je ayah dia bawa semua termasuk pak teh pi Kolam (Mengkuang Dam), ha ha ha...adik akim mandi air kolam...dia menjatuhkan diri dlm kolam, purposely pasai dia tak mau tukar baju masa nak pi insist nak pakai baju kotor ... hmm cerdik budak tu...tapi anak2 depa nampak cerdik pun dari kecik2... sampai mak tok tak berani la nak janji apa2 untuk UPSR sebab insyaAllah harapan cerah untuk dpt 5A...

Kiranya seronok la balik kali ni...kenduri korban pun berjalan lancar walaupun ada 2 insiden menyakitkan hati pasai mak menakan aku dan sepupu aku dok menyoal pasai anak... hmmm payah la nak menjawab pun adik beradik sendiri...tak menjawab aku ni laser juga...tak pe la yang pasti aku kecik hati dan mudah-mudahan satu hari depa akan rasa apa yang aku dan org2 lain yang lambat dapat anak rasa...depa pun ada ramai anak2, belum kawin... so nanti2 mana la tau ada kes sorang dua yang lambat lekat...kalau org dok tanya jgn nak kecik hati plak...tanggung le...aku rasa aku tak pernah nak sibuk2 tanya orang pasal bab2 kawin, anak dll...tapi org dok sibuk gak... argggg bosannya...tapi biaq pi la, jangan layan buat sakit hati saja. Kesian gak dekat kakak aku yang No3 dia pun tadak anak...aku tau sure dia terasa juga masa mak menakan aku dok cakap tu...sabaq je la.

Masa kat airport BL jumpa plak dengan Prof MYK, he he he mujur dia ingat nama aku... tapi aku tak le kisah pun kalau dia tak ingat sebab aku bleh kira berapa kali je bercakap dengan dia...minta sampaikan salam dekat org SPE plak...argkkk...kena e mel to all...tak pa la bukan kena bayar pun.

Sampai KLIA berlari2 la pi check in untuk ke BKI plak...mujur le bleh minta mak n abah tunggu kat dalam...dan kami tak simpan beg pun usung je nak jimat masa dan tenaga, penatnya berlari...arghhh next time make sure ada masa lama skit jgn dok buat keja merapu mcm ni lagi...kesian abang bulat...alhamdulillah sempat juga, masuk flight makan nasi goreng, lepas tu tido le...letihnya...balik mlm masak lebih kurang, lepas tu kroh2...lenguh2 badan....

Masa dari BKI-KLIA pun sama gak...nak check-in ke PEN bergegas juga, mujur dpt check in kat dalam sebab kami naik MAS (tiket super saver he he he...)kalau tidak bleh terlepas lagi ... penat berlari2 tapi apa bleh buat aku pandai2 nak masuk barang kalau bawa as a hand luggage pun senang...orang lain bawa beg lagi besaq...

Yang pasti seronok balik kali ni...dan my in laws pun dah kurang menelefon lagi... dan aku pun tak kisahkan sangat bior le...diorang tak berapa sambut sangat raya korban, bukan macam kami...orang mai rumah punya la ramai alhamdulillah dapat gak aku dengan abang bulat berkorban...insyaAllah ada rezeki nanti2 buat lagi...at least tertunai satu tuntutan sebagai sorang Islam, Alhamdulillah...syukur.

:) aku seronok sangat2....

~dariBMkeKK~

1 comment:

Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Hamilton humidifier filter http://www.nexium-coupon.info Cheap virtual host George foreman indoor xenical