Monday, August 06, 2007

Hari 1, Minggu 2, Bulan 8, tahun 2007

Salam,

Wah...cepat sungguhkan? Bulan 8 dah ni... sikit hari lagi dah nak posa... lepas tu Raya dan lepas tu habislah tahun 2 kosong kosong 7 ni... isk isk isk. Nak tau... hari Rabu minggu lepas abang bulat pi la M*ybank nak buka akaun baru sebab dia sudah berkerat rotan berpatah arang dengan B*N tu... [dah la gaji masuk memanjang lambat, lepas tu ramai je umat, lepas tu nak clear check pun lambat sangat]....nak tau apa yang orang dekat kaunter tu soal dia....


M = pekerja
AB = Abang Bulat


M: "Ada kerja ke?"
[Terkejut beruk la juga dengan soalan cepugangsa tu... ]
AB: "Dah keja."
M: "Keja mana?"
AB: "U*S."
M: "Pegawai?"
AB: "Tak... keja *toot*
M: "Isi borang ni...."


hmmmm tak sopan langsungkan?


Lepas siap isi..ingatkan siaplah...rupanya dia bleh minta kad pekerja pulak... isk isk isk mana la nak pakai kad pekerja kalau keluar dari kawasan kampus.... malas nak layan abang bulat tanya macam ni


AB: Nak no telefon bos saya ke untuk clarification?
Barulah diam sikit minah tu... apa ke halnya sampai minta kad pekerja bagai ingat orang tipu ka? Baik minta slip gaji isk geram la juga. Bila dia belek2 borang yang dah diisi tu pandailah pulak bagi promosi itu ini... promosi pinjaman la..itulah inilah... isk isk isk double standard la bank kat M'sia ni. Bayangkan le kalau kita keja kampung je agaknya macam mana layanan depa hmmmm malas nak fikir geram pun ada gak.


Tapi yang best tu soalan "Ada keja ke?" hmmmm sama ada abang bulat tu nampak macam budak sekolah yang lari dari hostel [sebab dia pakai batik 1hb kena la pakai batik] atau nampak macam orang kampung baru masuk bandar [uiskkkkk...]


Mujur je mood baik kalau tidak memang dah report kat HQ bank tu... PBB dah pernah kena, kami pernah lama duduk dalam PBB kat sini... 2 kaunter je yang buka, abang bulat telefon PBB KL, buat laporan... lepas tu teruslah 2 kaunter lagi dibuka.... ehhh boleh pulak tu.


Moralnya... kalau dapat layanan tak bagus kat mana-mana tempat buat je laporan, jangan malu-malu itu hak kita sebagai pengguna. Sekian sahaja...cau cin cau


~dariBMkeKK~

21 comments:

Kaklong said...

salam,

pekabar alinlai?
entahlah alin, org kalau nampak kita biasa aje drp luaran, suka double standard..kat mana2 ada

alinlai said...

syikin,
:) itulah M'sia...kalau pi tempat lain macam biasa je dilayan. Kalau dilayan kureng pun faham la sebab kita orang luar... kat sini kalau org luar layan 1st class, org sendiri macam anak tiri je...

Yatie said...

setuju tuh .. kat mana2 pun kita cam dianaktirikan di negara sendiri .. kekadang bila nampak selebet aje, mesti org dah sangka kita nieh cam org kelas bawahan aje .. tapi tuh yg selalu aku buat .. keluar umah pakai selipar .. jenjalan pakai treksuit .. dah la aku nieh jenis gamble plak tuh .. saja nak tgk gelagat org .. cam ne treat org yg selebet cam aku.. ahaks ..

alinlai said...

yatie,
tak pe biar org underestimate kita dulu,lepas tu kalau ada peluang balas balik kaw kaw punya ke ke ke... kadang2 kena ajar juga

Mummy Rizq said...

Pagi tadi kat Hot.fm ada topik pasal double std nie... memacam citer kuwar!

PuteriSatu said...

selalu terjadi kat kaunter la...memana kaunter...kekadang pekerja kaunter ni yang selalu buat hal cam tuh...tak tahu naper...dia ingat kerja kat kaunter tu boleh bercakap ikut sedap mulut kot...sebab tu kerajaan nak buat kempen budi bahasa budaya kita...tapi kita stil tak tahu budi dan bahasa...camana tuh...

arianna adrizal said...

bank tu sy pon tak sker.. bz bodi lain mcm

alinlai said...

Achik,
itulah, dengar on the way dtg opis... ingat nak sms Fara tapi sampai opis terlupa plak ke ke ke sebab lapaq ingat nak pi makan je.

Tuan-Puteri,
hmmm k'jaan buat kempen sakan, tapi bab pelaksanaan tu tunggu sampai berjanggut la baru nak sempurna... ada yang terlebih ramah ada plak yang buat keja macam siput eiiii

Anne,
itulah pasal... akan terlebih ramah kalau tau kita keja apa,gaji kita dll. sebab nak promote itu ini...chissss sori naik lori la, sblm tu sombong kemain lagi... [ehhh emosi plak ke ke ke]

simah said...

lepas ni turn hang lak ka bukak account kat bank tu?

apa gamaknya soalan depa utk hang yek?

depa ni kena pi course *customer service la*...kerja dealing ngan public kena la bersopan sket..

alinlai said...

simah,
aku tak pa dah ada akaun bank zaman moden, abang bulat la... dok guna akaun B*N (bank orang tua)zaman sekolah dulu2. rasanya depa cuma apply segala teori tu masa kursus je, bila dah duduk depan kaunter tu hilang segala teori... depa cipta teori sendiri :(

kasutVincci said...

ada satu bank depan ofis kv ni yg staff dia kerek sesangat. Dah ler menumpang parking kat ofis kami tp tak kenal kami langsung, Kalo berurusan dgn bank dorang mmg panas hati la. Ada satu hari, terkena ngan salah sorang staff ni. Dia sound kerani tu lps kerani tu kluar dr kete. Mmg pucat ler. Pastu ada staf lelaki bank tu call ckp mintak maaf. Dah kecoh satu bank. Dgn pengurus2 baru pun kena. kalo tak meroyan mcm tu, mmg tatau la sampai bila dorang nak kerek tu.

alinlai said...

KV,
ambik kauuuu kena sound camtu baru nak meroyan :) kalau tidak dok kerek tak hengattt lagi la gamaknya chisss chisss dan chisss sungguh

abanglong said...

hehehe..biasala double standard camtu.ada sekali,nak pi cash cek nak bayar gaji staff,amount banyak gak lah.tapi masa tu pakai jeans n tshirt jerk.clerk tu siap tengok atas bawah.mintak ic and so on.nasib baik tak mintak surat branak.pastu siap panggil manager dia utk verify i nyer signature...

alinlai said...

abanglong,
ha ha ha...ini lagi kes berat...mujur tak suruh panggl mak bapa utk verify sama ada ni anak depa ke bukan... ntah apa2 la bank tu

Sunan_Jati said...

salam ziarah...
hehehheheh :P

alinlai said...

sunan-jati,
salam salam...jemput masuk :)

Sunan_Jati said...

wahahah...
hapdet pls...

slamat berhujung mggu...
hehehhehe

:P

Sunan_Jati said...

assalamualaikum...

salam ziarah...

slamat pagi... mulakn harimu dgn bismillah...

hheehhe :P

alinlai said...

Bismillahirrahmanirrahim....

:)

Mama Risyiariana said...

Benda ni kat mana2 pun ada alin...

alinlai said...

MR,
iye :) sabaq je la kan?