Wednesday, August 01, 2007

Cuti-cuti...dan cuti :)

Salam,

Dah masuk keja hari ni... dah la cuaca mendung tak bererti hujan... punyalah malasnya isk isk isk...inilah akibatnya cuti sakan... dah la cuti jalan-jalan meNila* kain.

Trip to Nila* 3 was greatttttttt... aku jenjalan sorang2 je di pagi Isnin yang cuaca sejuk sebab hujan renyai-renyai...tapi semangat sebab seronok tengok kain bergantung-gantung dan tudung yang bermacam warna. Petang tu lepas je abang bulat habis kerja dia, bawa dia pi Nila* Sq. plak... beli lagi berpasang-pasang... tak pe tak pe....Beli punya beli... terus terfikir baiklah jual, balik modal pun OK la...

Jangan tak tau hari ni dah laku 2 pasang :) Alhamdulillah

Ehh lupa plak... aku lunch sensorang kat salah satu gerai sblh surau tu...mak aii sedapnya udang masak lemak cili api + ikan keli goreng berlada...perghhh kenyang sampai malam :) itulah masakan yang takkan dapat kat KK ... kalau dapat pun tak menepati piawai.

Tapi tak puas hati sebab tak dapat cari durian... kat sini durian ada, tapi mahal la sikit. Ada ke durian kat sini kira kilo... memanglah berat sebab timbang dengan kulit2 durian... isk isk isk sabaq saja la kan? Tapi dah terasa nak makan... belilah juga sekali sekala.

Lupa plak... Alls*n Klana ok la... dekat dengan Gia*t, makan malam pi beli kat situ je, tapi Ahad siang ke malam, makan sakan kat rumah kawan... sakan dia memasak ada laksa Joh*r, ada spageti, ada kek coklat yang yummy, ada rambutan, ada air oren, ada buah jambu cicah kuah rojak made in Pena*g pendek kata macam-macam ada..... siap tapau lagi ha ha ha...best kan? Itulah untungnya jumpa sekali sekala, layanan 1st class.

Ok... stop sini dulu ya... esok sambung lagi ... cerita bergambar :) ciao cin cau

~dariBMkeKK~

13 comments:

Yatie said...

kat sini kain2 ela pun cantik2 .. siap bersulam2 lagi .. tapi harga takde mahal sgt banding yg kat Msia .. cantik wat jubah laa kain ela yg sulam2 tuh .. pastuh, masak lemak cili padi udang tuh lagi sedap kalau masak ngan nenas sekali .. slurrpppp .. sedapppp ...

alinlai said...

iye... dubai tu semua ada... kain ela, kain cadar, kain langsir... pendek kata macam-macam ada... panjang kata, ada duit baru bleh beli :) iye betul tu... kena letak nenas lagi kaw kaw

JahRera said...

salam ailin,
Di Spore pun mereka jual durian mengikut timbangan kilo. Itu yg org spore melahu sampai ke hutan Johor cari durian kat dusun.

alinlai said...

itulah kak lela, ada ke timbang macam tu memang la berat... tapi kalau teringin sangat beli la juga, isk isk isk sabaq saja la. Kalau balik kg memang makan tak ingatlah qada la....

Mummy Rizq said...

achik kalo ke nilai 3, suka beli carpet.. bleh dpt diskaun lebih kalo senyum lebih kat agb bangla tu!

alinlai said...

Achik,

ooo sudah tukar ka? berminat gak dgn karpet2 tu, masalahnya nak mengangkut ke KK ni mak aiiii tak sanggup la :) beli tikar je letak kat rumah senang nak menyapu (sebenarnya tadak vacuum cleaner ha ha ha)

happyirfa said...

alinlai..
dah dekat dah tu.napa tak bgtau, kalau tak buleh tawaf nilai square sama2 cari baju raya..

alinlai said...

Irfa,
iye kan... lupa ada kwn keja kat KLIA :) tak pe next visit insyaAllah... macam nak pi lagi ke situ ha ha ha... nak buat bisnes plak

The Singa said...

anak daraku dah jadi cam anak jepun..tak leh bau durian..busuk katanya..tapi mama dia apa kesah..sapa takmo makan sila dok jauh-jauh yer..

kasutVincci said...

ala, kat sini pun kalo bukan musim durian (durian dr siam), mmg timbang kilo jugak. Dah masuk musim baru dijual tompok. Sengaja ambik kesempatan la dorang tu.

alinlai said...

mama_singa,
ambik kau... ni mak brutal ni :)esok anak dara hang dah blk sini...dia makan la durian tu, sebab kat sini pi mana2 pun jumpa durian ke ke ke

KV,
itulah...depa ni memang tak bgs sungguh, tapi disebabkan lapaq durian, beli la juga kan?

Mummy Rizq said...

update la wei....!!

alinlai said...

achik,
dah :)