Friday, June 20, 2008

Hujung minggu dah...

Salam,

Wah... kejap ke masa bergerak... dah Jumaat. Seronok gak sebab bleh la berehat sakan Sabtu dan Ahad ni, abang bulat tadak dia pi field trip, Ahad baru balik. Esok bleh la ronda pi cari durian, untuk dibuat pengat dan juga untuk dimakan-makan.
Wah wah wah dah plan tu.

Bab makan aku mana bleh tolak... telan je bleh ;)Tadak ke sesapa nak jemput makan2 ye?

Kenyang la plak makan nasi lemak bungkus tadi... ada plak vadei perghhh aku makan la, walaupun bukan aku yang order, tapi aku plak yang makan sakan. Silap-silap esok pi cari lagi vadei kat kedai tu. Ahaks... layannnnnnnnn!!!

Yang pasti sekarang ni jarang tido siang... ntah la kenapa, tapi malam-malam pukul 10pm dah menguap sakan la. Baguslah juga siang tak tido sangat...muka pun tak tembam. Disebabkan muka tak tembam, kalau pi beli baju pun budak yang jual tu dok suruh beli baju yang kecik-kecik, kalau beli baju besar nanti nampak cam orang mengandung erkkkk... adik oiii, akak ni nak beli baju besarlah sebab nak pastikan bleh pakai sampai berbulan-bulan... isk isk isk. Layan je la.

Ke ke ke... as expected banyaklah komen-komen yang aku terima, ada yang kata bestnya nak dapat kembar, ada yang cakap... hmmm boleh ke nak jaga nanti masa sambung belajar? Ada anak kecik ni susah le itulah inilah...Aku sengih je la ... sebab aku rasa Allah tu maha adil... segala yang dikurniakan kepada kita dia tahu sama ada kita bleh handle atau tidak. InsyaAllah harap-harap aku kuatlah dengan komen-komen camtu.

Yang aku tau... aku pun tak pasti sama ada aku boleh atau tidak sebab belum rasa suasana tu, tapi sentiasalah berdoa semoga dipermudahkan, itu je yang mampu kita lakukan sebagai hambaNya. Betul tak kenkawan?

Biasalah tu... kalau dilayan komen-komen dan pandangan sesetengah orang memang bleh jatuh segala semangat yang ada, so kita jangan layan... kita ambik konsep masuk telinga kiri, keluar telinga kanan :)

Ok... sampai sini saja, minggu depan jumpa lagi insyaAllah cau cin cau ;)

~dariBMkeKK~

16 comments:

Unknown said...

Lin,
Think +'ve, kalau difikirkan -'ve, mcm2 kita x bleh buat tau! Allah berikan apa yg kita mampu laksanakan. InsyaAllah, boleh.

Ayu Mohamad said...

Allahuakbar...
seriusssss mengalir air mata aku nih Alin bila aku baca entry yang ko akan dpt anak kembar.. Allah itu Maha Berkuasa Maha Mengetahui Maha Pengasih dan Maha Penyayang...
penantian yang lama itu membawa hasil yang begini.. Allah itu Maha Adil..

mudah-mudahan bahagian aku nanti segembira hang juga.. aminnnnn

Hazelsyd said...

Alin!!!

Congrats beb! Insyaallah anak kembar eks??? Anak2 ko esok buleh geng ngan aku huhuuuu..

Jaga diri tau *patut laa makannn jer kojer nyeerr* heheheh

Anonymous said...

Alhamdullilah.. dapat kembar u.. kalau seiras lagi bes.. selalu ler kantoi dengan anak anak nak bezakan dorang hehehheh

aniway, take care, jangan melasak..

Alinlai said...

ilah,
insyaAllah :) betul tu... kita buat sedaya mungkin... aminnn!!!

ayu,
iye... Ayu, insyaAllah mudah-mudahan hang pun akan mendapat rezeki camni gak... yang penting kita usaha dan tawakal... disamping kita menikmati hidup di dunia ni kan kan kan :) terima kasih ...

Alinlai said...

hazel,
makasih beb! iye sebab musabab asyik makan je terjawab juga akhirnya kwang kwang kwang... doakan sihat2 je ok :)

zar,
ke ke ke... iye mana le tau kembar lelaki dan perempuan... aminnnnnnnnnn!!! confirm tak dak masalah nak cam :)

Anonymous said...

cik lin,
kan kita suka buat sendiri...ehehe..layannnnn...btw suka betul tulis adegan mkn2 ni..dah la durian x dak kat coventry :( kena tunggu balik malaya....

Anonymous said...

cik lin,
kan kita suka buat hal sendiri...ehehe..layannnnn...btw suka betul tulis adegan mkn2 ni..dah la durian x dak kat coventry :( kena tunggu balik malaya....

AppleB said...

aiyooo nk makan pengat durian bagai...dasat ok hoohhohoho.

Anonymous said...

Alhamdulillah rezeki berganda. so you are eating for 3 and not 2, hm patutlah ha ha

cari nama anak kembar best ni tapi jgn dekat2 sangat. my fren kasik nama ariessa and allysa. bila sebut bunyi sama jer.

eh sibuk plak kat tenah, tumpang happy yew

-atn

Alinlai said...

cik sue,

skrg ni pun byk tp cepatlah habis agaknya durian tu pun mai dari mana-mana kot. tak pe... blk sini nanti mkn puas2 :)

apple,

itulah yang paling senang nak buat :) nak buat cheese cake durian tadak oven ke ke ke... dasat ke? tadak le... biasa2 je :)

kak tenah,

ke ke ke tak pe, oklah tu orang tumpang happy dengan kita, terima kasih...iye, patutlah makan sakan... tapi berat tak la naik sangat pun, makanan tu untuk 2 lagi rupanya ... apa2 pun Alhamdulillah terima seadanyakan?

KakNi said...

Ada gak ke org yg komen -ve, abih tu rezeki Allah yang bagi, Dia lagi mengetahui dari kita...

Lagipun mana ada perkara yang senang dalam dunia ni... kalau nak cerita susah, beranak sorang pun susah, beranak ramai pun susah, tak beranak pun susah.... semuanya pun susah kan...

So, Alin, sabar dan byk la bersabar.... semoga ibu dan babies sihat ek.....

Alinlai said...

akuni,
biasalah tu... kita anggap je la komen tu diluar sedar :) yang penting kita bahagia ke ke ke... terima kasih insyaAllah so far so good... harapnya berterusan aminnnnnnn!!!

HAPPYIRFA said...

salam alinlai..
tu dia..........aku plak yg terlebih excited tgk kau bakal dpt twin.lama menunggu tup tup dapat 2 sekali gus.terus potong aku yg 8 tahun baru dapat 2 anak.he he.
semoga semuanya selamat

Alinlai said...

Irfa,
:) tak pe... tak salah tlg excited untuk kami... terima kasih dan doakan sihat dan selamat semuanya ye... tq tq

Kaklong Syikin said...

salam,

Bila Allah bagi tu, tandanya Allah tau kita mampu. InsyaAllah.Kalau org bagi komen yg nampak negatif tu mungkin sbb dia risaukan kita..tak pe, Allah ada, minta tolong Dia..insyaAllah, ada jalan penyelesaiannya.