Saturday, May 12, 2007

1 dalam 1K

Salam,

Minta maaf la macam berkurang je N3, maklumlah sibuk setahun sekali... lepas ni boleh la kerap buat N3 sebab dah tak sibuk lagi yezzarrrrrr...

Ini ulasan peribadi tuan empunya blog pasal album kat bawah ni:




Artis: Maw* @ Budak Botak Jutawan @ Raja SMS

Album: 1 dalam 1K



1 dalam 1K, pada pendapat tuan empunya blog, merupakan antara album yang terbaik yang sedang berada di pasaran. Abaikan segala berita sensasi yang berkaitan dengan penyanyinya. Album ini menyerlahkan bakat nyanyian budak botak... seterusnya menjadi platform untuk anak felda ini memantapkan lagi kedudukan beliau sebagai antara penyanyi kelas A di negara kita.


Kehebatan tenaga produksi (M. Nas*r, Aj*i, Yass*n dll), memang tidak dapat disangkal...akan tetapi kita masih perlu memberikan kredit kepada penyanyi kerana banyak kes sebelum ini di mana album yang dihasilkan oleh tenaga produksi kelas A tetapi dinyanyikan oleh artis kelas B, hasilnya hanya mampu berada di kelas B+ atau B sahaja. Dalam kes album 1 dalam 1K ini...beruntunglah kepada semua pihak yang terbabit kerana tenaga produksi kelas A (+) penyanyi kelas A (=) Album A+

Pada pendengaran tuan empunya blog...nyanyian dalam album ini Maw* lebih ikhlas dan bersahaja. Persembahan ringkas walaupun mesej lagu lebih berat. Dengan ertikata lain...album 1 dalam 1K ini berbaloi untuk dimiliki (perlu dimiliki oleh penyokong Maw*)


10 lagu yang menjadi percaturan Maw* dan tenaga produksi 1 dalam 1K untuk AIM 2008


1. Mungkin langitmu lebih biru


2. Angan dan sedar

Mohon selembar harapan, Buatku sedang rawan, Biarpun sekadar cuma senyuman, Ikhlas kau pujaan, Mohon sesaat berangan, Buatku meleraikan, Apapun hiba dan tangisan, Menawan segala perasaan, Mohon secebis harapan, Jangan ku dilupakan, Dalam lipatan kenangan, Pencipta dikau dipersimpangan, Aku sedar, Siapa diriku, Aku dah tahu, Siapa aku, Aku sedar, Dan merasa malu, Aku sangatlah malu, Berterima kasih (sungguh), Langsung tak pernah marah walaupun sekali, Seakan memahami, Langsung tak pernah kasar dalam berbahasa, Menjaga maruahku, Langsung tak pernah jeling menunjukkan benci, Pada diriku ini, Buatku tak pernah akan pernah menyesal, Menagih cintamu biarku membelai (rindu) *Lalala* aku rela merindumu.


3. Tercipta untukku


4. Demi dia


5. Cinta Zulaikha

Pejam mata bayangkan cinta, Satu cahaya terindah, Dari jiwa, Terang jiwa, Kekasih ku kau ku puja, Menjelma di langit musim berduka lara, Terpinggir sepi hampir putus asa, Melayar hari kelam yang tak bermaya, Dan makna, Hendak ku luahkan, Takut makanlah diri, Hendak ku simpankan meracuni hati, Hendak ku jeritkan, Takut malu sendiri, Hendak ku diamkan, Kau takkan mengerti. Biar susah bagai cinta Zulaikha, Cinta dalam mimpi jadi nyata, Biar pahit manis juga terasa, Hari ini hampa, Esok gembira


6. Satu dalam seribu


7. InsyaAllah


Terciptalah lagu ini, Untuk kita dari laut, Bergelora dan mengundang bencana, Oooo andai kata bumi ini, Tak berdaya tak tertanggung, Beban dusta gundah gulana meledaklah... Di mana kau yang ku cipta, Dalam hati mungkin mimpi, Kau di mana dalam jiwa, Sanubari sedang mengunciku, Dengan hakiki cinta sejati, Hanyutlah aku di lautan rindu, Redhakah kita dengan bencana, Dapatkah kita mengatasinya, InsyaAllah..InsyaAllah...Jawabnya


8. Ya Salaam


9. Hanya untukmu


10. Ujian buatmu - Sahabat yang ada



Sekian adanya ciao cin cau... jangan muntah kat sini kalau tak suka...pi muntah jejauh ke ke ke, layannnnnnnnnnnnnnnnn!!!


~dariBMkeKK~

10 comments:

Norasiah said...

hahaha tak muntah nyer... kite tak beli lagi album ni. takmo lah mintak duit kat orang yang tak minat dia kan... akan ku beli apakala telah ber uang sendiri nanti...

alinlai said...

asiah,
ke ke ke iye betul tu nanti susah plak nak pasang kat kereta atau umah... tak pe layan kat radio dulu :)

Mummy Rizq said...

fuiyoo.. ni peminat no 1 mawi ni. promosi BAIK punyer! tahniah.. tahniah..

alinlai said...

achik,
ke ke ke...bahan N3 merangkap promosi kira OK lah kan...2 in 1 ha ha ha....

Anonymous said...

lin happy birthday
ko panjang umur , murah rezeki, lagi vouge gitu
hug dan kiss from jitra with love
iv

alinlai said...

IV,
makacihhhhhhhhhhh....luv u too !!!
insyaAllah aminnnn moga semua doa hang tu dimakbulkan Allah Taala :)

atenah said...

hepi besday. tak mau kasi hadiah cd mawi kat kita ke? (ni kes terbalik, bday gal pulak kasi hadiah kat wisher he he he) u know, ahkak yg belum pun balik ke kg kita yg terchenta, BM di sana kasih ku tertumpah...sori merepek

alinlai said...

Kak Tenah,
:) tq...hadiah CD Mawi? Bisa ajer... ke ke ke... ehhh busy sungguh nooo tak dan balik lagi ka? isk isk isk...tak pa yang penting dah dekat dah tu, anytime bila rasa nak balik boleh je tanpa was was ...

Kaklong said...

salam,

tak sangka ALin boleh jadi pengulas yang baik :D. boleh racun orng nak beli sama hihi.

alinlai said...

syikin,
ke ke ke bakat terendam ni, sila la beli boleh juga layan sekali sekala :)