Tuesday, August 18, 2009

10 bulan...

Salam,

Hari ni dah 10 bulan kanak2 dua orang ni, malam tadi...pukul 12am adik bangun tak nak tido... nak bermain-main, pukul 4am masa bangun subuh kakak pulak bangun... sama juga nak bermain-main, mulut bising plak tu isk isk isk

Minggu ni kami tukar shif, abang bulat pi pagi aku pi petang... tapi tu la... kadang2ingat nak la stay lama skit...ada org ajak dia pingpong la apa la... kalau rajin balik awal, tapi kalau ada keja memang tak dapek le... masa tu je la nak buat keja pun... kat rumah hmmmm memang kirim salam la.

Hidup kat sini macam biasa saja...ada la naik turun, kalau statik saja tak best la pulak kan. :P

Disebabkan ramai yang dok tegur depa ni tadak rambut... [aku tak kisah pun sebenarnya...] aku beli minyak zaitun kat kedai Paki, lepas mandi aku lumur kepala depa... nampaklah rambut halus-halus dah tumbuh. Lagi satu yang aku kadang-kadang malas nak jawab bila orang cakap...isk muka papa depa kan budak-budak ni... so, apa salahnya kalau tetiba jadi muka brad pitt ka tom cruise ka lagi haru mai tang mana tu. Oklah tu bahagi sorang skit... muka papa depa pun apa salahnya janji sihat.

Aku jenis yang tak pandai nak komen cam tu kat anak sesapa pun... kalau aku tengok budak sama ada muka comei, sederhana atau ok ok... tapi tak la nak kata hah...mcm muka mak la....hah...mcm muka bapa la... tapi bila byk kali orang dok komen pasal budak-budak ni hmmmm boring gak. Biorlah muka sapa pun...janji sama ada mak atau bapa.

Sama la macam kalau orang dok tanya orang lain bila nak kawin, bila nak dapat anak aku rasa tak payah la nak menyoal samua tu... kadang-kadang soalan camtu sensitif, kalau tuan punya badan yang timbulkan isu tu...kita komen, kalau tidak diam je. Orang pun tak sakit hati... kalau pertanyaan kita tu buat orang sakit hati atau susah hati dah berdosa plak. Ambik kau!

Oklah...ini entry cacha marba namanya... ok ciao :)

~dariBMkeKKkesTiR~

4 comments:

Ilah said...

sekejap je dah 10 bulan, rasa macam baru je pergi tengok kanak-kanak2 ni ^_^

HappyIrfa said...

pejam celik pejam celik dah 10 bulan yer.selamat menyambut ramadhan

~Nine said...

I agree with u sista!!!!!!!......

Betoi..betoi..betoi...memang tak kisah org duk bertanya tu neh tapi kalo dah selalu lama-lama tuh menyampah la jgkkan??...kan//jenet kan kan kan??...
Biarje la k.Lyn depa nak kata muka sapa pon...s long s..BIMBAM cumell Mungel..hahahha

Yeay dah seploh bulan neh...hiphip Hoorray!

Alinlai said...

Ilah,
itulah... sedar2 sat lagi dah setahun :) cepat je kan :)

Irfa,
samalah irfa... hang pun kena jaga diri, berpuasa dengan baby :) best tu

Pika,
tu la pasai...sekali sekala oklah selalu selalu hmmmm nyampesss la plak kwang3... aha dah 10 bulan tu... isk isk isk...kejap sungguh