Thursday, March 02, 2006

Khamis dah....

Salam,

Dah hari khamis pertama untuk bulan Mac, kejap je masa bergerak...tak terkejar dah. Kerja macam biasa, ada je...nak habiskan dengan tidak je, ada beberapa assignments yang blom ditanda, mid term blom grading, bilik makin semak...itu yang kat opis, kat rumah...lantai blom mop, bilik komputer blom kemas, bilik tetamu ok kot tak payah nak kemas sangat2...kalau ada sesapa nak mai baru kemas skit2...hmmm banyak keja aku rupanya.

Ahad ni ada dinner...untuk program aku, next week dinner sekolah,wah wah sakan jenuh le nak fikir baju recycle mana nak pakai...nak buat baru sori le...tadak hal le kadang2 aku pi pakai bedak je...he he he nak berhias sangat2 hmmm tak payah le malas le...kalau rajin calit lipstick skit...(kalau rajin...) ntah bila la nak bergaya2 ni. Dulu masa student rasa malu nak bergaya sebab dok belajar lagi, dah keja malu juga sebab setakat Tutor je apa la nak bergaya sangat...dah keja betul2 ni pun tak bergaya juga...tak pa tunggu dapat Dr la kot ke ke ke...(berangan je...tak apply kat mana2 lagi ni...kalau pengurusan tanya apa aku nak jawab...)

Bestnya kalau bleh pi jalan2...I mean travelling...bukan la jalan2 ke pejabat am ke, bilik sebelah ke...parking lot ke...tangan ni cepat je nak click kat websites yang berkenaan dan sewaktu dengannya nak booking tiket...tapi memikirkan banyak plak urusan lain yang berkaitan hmmm pending dulu la...tapi aku rasa mcm nak buat tindakan drastik je...sementara dok honeymoon lagi ni...nanti la tengok mcm mana...cuti bulan 5 ni panjang dan ada lagi 2 bulan...

Isk dok menguap dah ni...macam mana ni...pukul 1 baru bleh pi mkn...abang bulat ada kelas hari ni...nak makan pun satu hal juga, kedai mana? kat sini tak byk pilihan bab2 makan ni, tensen gak kadang2...nak masak kdg2 tu lepas maghrib baru balik malas dah la...gulai ikan kering pun tak dapat buat lagi esok balik awal la...hari ni memang tak bleh balik awal, abang bulat ada kelas petang sampai 6pm...ho ho ho tak pe esok masih ada...sementara menanti hari esok...makan je kat mana2 yang sempat.

Semua orang dok haru harga minyak naik lagi dan lagi dan lagi...3 kupang banyak tu, kalau boleh guna kulit kerang atau kupang untuk bayar minyak tu orait gak, kerajaan mesra rakyat macam itu le...hampehhhh la.

Perut dah lapar...tapi tadak apa yang boleh dikunyah2...sokmo terlupa nak beli jajan nak ngap2 dlm bilik ni...dok pekena air mineral je, kembung perut dengan air. Tapi tahan la juga, nak buat lagu mana...(lagu 3 kupang....)

Weekend ni nak pi facial treatment la...dah lama tak pi, another 2 free sessions, syoknya bleh tido masa minah tu dok urut2 muka...lepas tu rasa bersih je muka, memang la tadak jerawat muka ku ini...tapi kena gak memanjakan diri sekali sekala... untuk abang bulat juga, kalau aku berhias sikit2 sure ada students jadi protege aku macam iklan fair n lov*ly tu...siap minta nasihat pensyarah pasal muka dia gelap, perghhh sakan budak2 le ni...kita dulu malu nak tanya benda2 yang luar daripada topik pelajaran...kalau boleh tak mau nak terserempak dengan cikgu diluar waktu kelas, malu dll la...budak la ni selamba badak je berdating depan pensyarah...isk isk isk...20 tahun lagi macam mana le gamaknya...

Alahai aku blom hantar RM kat kampung lagi ni...tak pe...hari ni try *lari* pi pej. pos sat, bukan la aku akan berlari pi pej pos tu tapi kalau orang utara lari di sini bermaksud cuba sedaya mungkin. Ngelat pun ok gak...boleh la apa2 makna yang berkaitan antara hidup dan mati.

Malam tadi macam biasa aku tengok la Stolen Moments, cite Filipin tu...bila la nak habis, tapi aku harap Diana tu kawin la dengan si Edward (abang bulat pandai ngajuk depa ni cakap...)kesian dekat dia dari kecik kena ikut Sophia tu, ramalan aku malam ni Stephanie kena kidnap, ke ke ke...siap buat ramalan lagi, tapi dah lama aku tak hooked to any series, tapi yang satu ni aku kalau boleh tak nak miss...dapat tengok 15 minit terakhir pun ok, terukkan?

Ok stop kat sini, kalau rajin update lagi, kalau malas bila2 rajin aku update...ciao.

=====================================================================================

Petang2 ni rajin plak nak menaip...alhamdulillah siap marking mid term budak2 ni, lega sikit sebab weekend bleh relax skit, alahai paper aku on the last day of the final exam...jenuh le menunggu, dan yang akan menjadi lebih jenuh kalau banyak kali kena jaga exam....eiii maleh tau, mengantuk semua ada masa tu...kena pulak paper 3 jam mak aiii jenuh le berpurak-purak cergas padahal ngantuk tahap apa pun tak tau la nak cakap.

Petang ni pun ngantuk tapi tak nak la tido asyik tido je petang2 tak bagus untuk kesihatan mental dan fizikal, lebih baik la mengisi masa lapang (erk...kat opis ada masa lapang ke?) memblogging...biar pun tadak sapa baca blog ni tapi untuk tatapan sendiri kira ok le...layannnnnnnn...

Lunch kat YS, makan nasi paprik ok la juga, untuk mengisi perut, siap ada dessert lagi, 2 ketul cheese cake, kwang3...siap order jus avocado lagi, teringat aku beli jus ni kat airport Filipin, sedap...memang kaw kaw la...pure juice, sambil berjalan2 kat duty free shops, ngabiskan Peso dan sambil kena usha dengan segroup orang M'sia tapi tak la aku nak layan sangat, tapi ada sorang tu macam over sikit so aku pun blah...hello aku ni isteri orang la...dok kutuk kata aku pi van*couv*r jumpa BF, kayonya makcik...dating sampai ke hujung dunia...benua ke benua, bila dah nampak pelik je aku blah dan jalan la dari kedai ke kedai...habis la juga Peso aku, tinggalkan sikit je untuk koleksi.

Ok sat sat...kena stop dah nak buat silibus plak chalo!

~dariBMkeKK~