Monday, June 23, 2008

Achummmmmmm....

Salam,

Iye kenkawan... aku kena selsema yang agak kronik dan batuk yang sedang-sedang... malam ni nak pi ambik MC, nak minta 2,3 hari kat Doktor ke ke ke...

Bukan selalu pun MC setahun ada le sekali dua, kali ni kalau lebih bleh diterima tu.

Ada sesi pembentangan thesis MBA... kena jadi penilai ke-2, tadi dah jumpa puan koordinator dan hints kat dia kalau esok aku tak mai maknanya aku MC Hammer la tu. Tak pe... depa pun faham, so far aku bukan jenis yang ngelat... kalau ada aku pi, kalau tak daya jangan paksa diri.

Lunch pi makan pizza yang berjari-jari tu... nyum nyum... oklah makan dua orang dengan abang bulat... malam sabtu aku malas nak masak... kuar jap pi tapau piza dan dengan jayanya aku habiskan piza tu sorang sorang... ke ke ke... uiskkk apa la makan banyak ni... layannnnnnnnnnnn!!!

Kelmarin aku buat masak lemak cili api ayam + tempoyak dan sayur bayam rebus... nyum nyum nyum... makan dikala hujan renyai-renyai...hmmm sedapnya.... [puji je diri sendiri... kalu tidak sapa nak puji ke ke ke]. Abang bulat sampai rumah almost 9pm, aku panaskan lauk t'hari, goreng sayur bayam [lagi....] dan telur dadar 2 biji. Makan punya makan habislah nasi seperiuk. Pedas gak masak lemak tu... harap-harap dia tak sakit perutlah.

Malam ni cam nak pi makan kueteow la... suka sungguh makan kueteow sejak dua menjak ni... ntah la. Tak pe... ada masa nak goreng sendiri... buat char kueteow tapi sini payah nak jumpa kerang la... tak kick sangat kalu tadak kerang. Hmmmm...

Oklah... apa da cerita pasal makanan je ni, minta maaf le kenkawan... itu je bab yang menarik perhatian aku masa ni... bab makanan. Dok selsema pun bleh makan lagi, kalau sihat fahan-faham le... itulah aku :)

Cau cin cau...

~dariBMkeKK~

Friday, June 20, 2008

Hujung minggu dah...

Salam,

Wah... kejap ke masa bergerak... dah Jumaat. Seronok gak sebab bleh la berehat sakan Sabtu dan Ahad ni, abang bulat tadak dia pi field trip, Ahad baru balik. Esok bleh la ronda pi cari durian, untuk dibuat pengat dan juga untuk dimakan-makan.
Wah wah wah dah plan tu.

Bab makan aku mana bleh tolak... telan je bleh ;)Tadak ke sesapa nak jemput makan2 ye?

Kenyang la plak makan nasi lemak bungkus tadi... ada plak vadei perghhh aku makan la, walaupun bukan aku yang order, tapi aku plak yang makan sakan. Silap-silap esok pi cari lagi vadei kat kedai tu. Ahaks... layannnnnnnnn!!!

Yang pasti sekarang ni jarang tido siang... ntah la kenapa, tapi malam-malam pukul 10pm dah menguap sakan la. Baguslah juga siang tak tido sangat...muka pun tak tembam. Disebabkan muka tak tembam, kalau pi beli baju pun budak yang jual tu dok suruh beli baju yang kecik-kecik, kalau beli baju besar nanti nampak cam orang mengandung erkkkk... adik oiii, akak ni nak beli baju besarlah sebab nak pastikan bleh pakai sampai berbulan-bulan... isk isk isk. Layan je la.

Ke ke ke... as expected banyaklah komen-komen yang aku terima, ada yang kata bestnya nak dapat kembar, ada yang cakap... hmmm boleh ke nak jaga nanti masa sambung belajar? Ada anak kecik ni susah le itulah inilah...Aku sengih je la ... sebab aku rasa Allah tu maha adil... segala yang dikurniakan kepada kita dia tahu sama ada kita bleh handle atau tidak. InsyaAllah harap-harap aku kuatlah dengan komen-komen camtu.

Yang aku tau... aku pun tak pasti sama ada aku boleh atau tidak sebab belum rasa suasana tu, tapi sentiasalah berdoa semoga dipermudahkan, itu je yang mampu kita lakukan sebagai hambaNya. Betul tak kenkawan?

Biasalah tu... kalau dilayan komen-komen dan pandangan sesetengah orang memang bleh jatuh segala semangat yang ada, so kita jangan layan... kita ambik konsep masuk telinga kiri, keluar telinga kanan :)

Ok... sampai sini saja, minggu depan jumpa lagi insyaAllah cau cin cau ;)

~dariBMkeKK~

Wednesday, June 18, 2008

Rezeki kami...

Salam,

Alhamdulillah, syukur.... doakan ibu dan anak-anak selamat ye :) terima kasih.

Nanti-nanti citer panjang ok :)


Posted by Picasa
~dariBMkekK~

Tuesday, June 10, 2008

Lagi gegambar masa bercuti...

Salam,

Ini gambar-gambar kat Taman Hidupan Liar KK, best juga... sesapa yang blom pi silalah...


Gambar 1:
Minah mulut becok ni... semua benda dia eja ... sepanjang jalan nak ke Kudat dok komplen rumah-rumah b.u.r.u.k sabaq je la...


Gambar 2:
Otomen ... tadak gaya lain dah... sesuka hati dia je

Gambar 3:
Otomen & Pakteh... gaya otomen kaki senget ke ke ke... belasah je la. Pakteh tu cam idola dia le... mesra alam sungguh, nak makan pun sebelah pakteh... yang tak tahan tu start kereta je dia akan tunjuk peta ajak pi tempat dia tunjuk tu.... biasanya dia main belasah je... tunjuk Sipadan le, Tawau le... isk isk isk... ingat dekat ka?

Gambar 4:
Inilah rupa kanak-kanak ribena yang memeriahkan rumah aku selama 1 minggu... rancangan asal nak mandi manda kat sini... kwang kwang kwang mana le nak tau pukul 5pm dah tutup. Nasib le :) Lain kali la kita mai lagi.

Posted by Picasa

Gegambar masa cuti

Salam,

Perghhh bestnya bercuti ... as planned, aku bawa tetamu pi Kundasang, Kudat, Zoo, Monsopiad, Pasar Filipina di lupa jangan... sakan kami berjalan-jalan... tak pe la bukan senang orang nak mai sini... riuh rendah la sepanjang jalan... ntah apa-apa lagu la kanak-kanak ribena tu nyanyi. Layan je la.

Gambar 1:

Puncak Gunung Kinabalu, dari Taman Kinabalu. Dah petang masa ni tapi sekali sekala boleh nampak juga puncak tu. Biasanya petang-petang memang tak nampak lagi sebab awan tebal. Rezeki orang jauh tu :)


Gambar 2:

Tanjung Simpang Mengayau, bagi peluang orang jauh rasa air Laut China Selatan dan Laut Sulu.




Gambar 3:

Ha ha ha.... siap menari Sumazau lagi. Layannnnnnnn!!!



Gambar 4:

Tarian buluh plak.... ada yang tersepit kaki tu :)




Posted by Picasa


- ada sambungan ... tungguuuuuuu -

Tuesday, May 27, 2008

Menghitung hari...

Salam,

Bukan aku yang dok menghitung hari tu... tapi anak2 buah aku yang nak mai sini le, tetiap hari dok tanya bila nak pi KK, bila nak pi rumah 'pakteh' iye... lebihkan 'pakteh' bukan 'makteh' depa. Iye la 'pakteh' suka melayan... 'makteh' ni silap sikit kena sound la juga... kwang kwang kwang.

Alhamdulillah sekarang ni rasa macam sediakala... agaknya musim merenung sinki dah hampir tamat. Pening sikit-sikit dan mulut rasa pahit tu biasalah... walaupun sebelum ni aku ingat tak lama... bila kenkawan cakap benda tu biasanya kita rasa sampai bersalin ke ke ke... tak pe la terimalah seadanya. Asalkan sihat dan boleh makan kira oklah tu :) Kenkawan pun komen aku ni dalam kategori senang jaga sebab tak banyak fe'el... makan boleh, masak boleh, bau apa-apa pun boleh... insyaAllah semoga yang baik berterusan.

Isk dah nak hujung bulan 5... kejap sangatlah... awal bulan 7 dah start semester baru hmmm sabaq sabaq...

Uiskkk rezeki terpijak sungguh... sajalah turun pejabat am, nak pi refill air... tetiba.... ada jamuan bestttttttttt!!! Teruslah makan dengan jayanya. Ada laksa, ada kek, ada pulut + kuah kacang, ada nangka, ada tembikai... he he he tapi aku makan laksa la sudah semestinya... yang mana ada potensi untuk menambahkan angin tu tidak le berani nak sentuh... sat lagi haru biru la pulak.

Pagi tadi makan nasi lemak tak habis sebab tak berapa sedaplah... beli karipap 3 biji, dah makan 1, ada lagi 2 ... bawa la bekal untuk abang bulat jap lagi. Dia sure lapar sebab hari ni dia jaga exam 3 jam. Exam untuk program luar kampus.

Oklah... cukuplah update untuk hari ni... [ntah-ntah untuk minggu ni....] cau cin cau

~dariBMkeKK~

Friday, May 23, 2008

Santai dan sempoi...

Salam,


Bulan Mei - Jun.... memang seronok. Kampus sunyi, ofis sunyi... santai dan sempoi la kiranya. Kena pula tadak idea nak menulis... lagilah santai. Tapi nak tido tak plak boleh sebab tak dak alas agaknya... sekarang ni kalau tido atas karpet ni... bila bangun badan jadi lesu plak... kena pi cari alas yang lebih selesa [he he he....]


Hmmm... rasa loya tapi tak plak nak keluar apa yang patut. Sabar je la... nak makan pun rasa banyak dah benda yang dimakan... aku ada kismis, ada rempeyek, ada coklat Tango... tapi tadak yang menarik untuk dikunyah... tak pe biar perut ni kosong... tapi sebelum masuk angin, makan nasi baru best!


2,3 hari ni internet kat bilik aku ni teruk sangat... kejap offline kejap offline. Sampaikan kenkawan ingat aku cuti sebab tak balas e mel dll... sabar sabar.

Wah... dah hari Jumaat rupanya... punyalah malasnya nak update cerita, bukan tadak cerita cuma malas je nak bercerita. Biasalah kondisi pun kadang OK kadang tu kureng OK... terlebih makan pun susah gak... kurang makan lagi susah.

Apa-apa pun aku dah tau kat mana nak dapat kueteow goreng yang sedap kat sini... malam tadi pi Nori*a Tomyam... tapi tak order nasi, kami order kueteow goreng, rerupanya... memang lazat dan berkhasiat... habislah sepinggan. Kenyang sampai pukul 1opm, lepas tu pi cari biskut dan buat susu la... tak naklah sampai pening dan masuk angin sat lagi angin tolak-tolak segala makanan tu sesia je.

Pagi ni lapaq... pekena nasi lemak sebungkus, baru clear pandangan :)

Sat lagi nak pi urut buang angin kat tukang urut biasa... mana tau bleh kurangkan angin ni... insyaAllah.

Minggu depan Khamis - Jumaat cuti... minggu depan lagi... Isnin - Rabu cuti lagi... best best... kakak aku mai ... kami nak bawa jenjalan... KK - Kundasang - Ranau - Kudat - Kota Belud - KK. Perancangan je ni... insyaAllah berjalan lancarlah hendaknya. Aminnnnnnnnn!!!

Lepas tu barulah bawa pi berjalan area KK... nak pi Zoo, aku pun tak pernah sampai Zoo kat sini. Nak pi berkelah kat mana ntah... boring gak pi pantai, nak cari air terjunlah... atau pun sungai. Wah wah wah... kemain lagi kalau plan nak berjalan... terus rasa sihat. Kalau plan nak mai keja... badan ni terus je lemau...

Ok... selamat berhujung minggu. Drive safely... kita tengok sapa yang jadi juara AF kali ni... aku suka Stacy tapi... ke ke ke... biasalah tak undi pun, sebab rugi kredit, baiklah sms adik beradik atau kenkawan lagi best... cau cin cau all :)

~dariBMkeKK~

Wednesday, May 14, 2008

Hujan, angin kencang dan angin

Salam,

Bahagian 1: [Selasa]

Dua tiga hari ni... hujan lebat kat KK, lepas tu angin kuat sangat... petang ni tiba-tiba je angin menderu-deru... lepas tu hujan lebat. Risau la juga sebab kat parking lot tu banyak pokok dan tiang letrik... Alhamdulillah selamat. Masa dok menaip ni hujan dan angin dah tak dak lagi... dah pi tempat lain gamaknya.



Dah la pintu nak masuk ke bilik-bilik kami ni dah tertanggal... malam tadi ribut gamaknya, sampai pintu pun tertanggal... sabar je la. Pintu kaca bukan la pintu papan tu... isk isk isk



Awatlah petang ni rasa pelik sungguh... macam nak terbuang tapi tak keluar la pulak, hmmm angin la tu. Kat luar banyak angin... dalam badan pun banyak juga la angin... sabaq sabaq

------------------------------------------------------------

Bahagian 2: [Rabu]

Malam tadi kat Berita ada cadangan sorang cerdik pandai kat M'sia ni minta kita makan keledek dan kentang untuk ganti nasi... hmmm itulah M'sia yang boleh segala-gala ni... kalau ada sesuatu isu macam-macam alternatif suruh kita buat... macam masa krisis gula, minta rakyat tukar gaya hidup, jangan minum atau ambik gula banyak-banyak kekonon gaya hidup sihat. Lepas tu bila harga minyak naik... minta berkongsi kereta, lepas tu kurangkan penggunaan kenderaan dll... kekonon rakyat kenalah tukar cara atau gaya hidup untuk sesuaikan dengan sesuatu krisis... akan tetapi apa pulak tindakan k'jaan? Adakah pemimpin atau orang besar-besar tu pun tukar gaya hidup juga?... Hmmmm ntah la...

Rasanya ada benda lain yang boleh dicadangkan... antaranya bagi yang duduk kat kampung tanam padi huma atau padi bukit, lepas tu kerajaan buka semula sawah yang terbengkalai tu tanam padi semula, sekarang ni bukan lama sangat nak tunggu masa untuk menuai... ada macam-macam kaedah terkini yang boleh digunapakai asalkan tak menjejaskan kesihatan rakyat.

Lepas tu untuk cover isu-isu semasa banyak plak isu-isu yang kurengggg penting diperbesar-besarkan. Eiii tolonglah...

Cukuplah tu... malas dah nak menaip... cau cin cau

~dariBMkeKK~


Sunday, May 11, 2008

Jawab tag saja...

Salam,

Ada la pulak orang tagged aku ... tak pe... at least siap 1 entry ke ke ke...
Layannnnnnnnnn.....


A.List out top 5 present that u wish for:

1. Banglo setingkat ada 5, 6 bilik cukuplah

2. Sepasang anak [lelaki dan perempuan] kalau yang ni lelaki... cuba untuk dpt kan perempuan... dan camtu la sebaliknya :)

3. Umrah dan Haji sebelum umur 40 tahun insyaAllah [",]

4. Dapatkan PhD sebelum umur 40 tahun insyaAllah [",]

5. Cuti rehat bergaji penuh setahun dua ke ke ke... [nak lepak kat kampung dengan mak abah....]

Itu je... ok ke cik Nonie?



B. 25 steps I repeat every day on normal working days:

1. 5.15am Subuh.... [kadang-kadang 5.35 lepas alarm berbunyi 3 kali.....]

2. 6.00 am sambung tido

3. 7.15am bangun seterika baju, seluar, kemeja dll... untuk 2 orang

4. Tutup plug dll... penting ni

5. Gosok gigi

6. Cuci muka

7. Mandi manda

8. Sikat rambut

9. Berbedak lebih kurang

10. Siap pakai baju

11. Baru pakai tudung + spray perfume

12. Kemas-kemas katil [kalau abang bulat tak kemaskan]

13. Kemas-kemas ruang tengok TV

14. Selak langsir

15. Cuci pinggan [kalau ada]

16. Selak langsir

17. Panaskan engine kereta

18. Siram pokok bunga [kalau abang bulat belum siramkan]

19. Lepak sambil kemas-kemas apa yang patut kat living room

20. Kunci pintu rumah

21. Kunci pintu pagar

22. On da way nak pi opis dok haru nak pi breakfast kat mana

23. Sampai mana-mana kedai order atau ambik apa yang patut

24. Makan dan minum

25. Baru semangat nak masuk opis... biasanya masa ni dah 9.00am atau 9.15am [kwang kwang kwang....]

Ok cik Apple... :)

Itu la rutin pagi, sebelum masuk opis... sebab kalau dah masuk opis tak de nak sama lagi rutin. Tetiap hari ada la juga perubahan... walaupun 0.05% perubahan.

Senang je bela aku... tak payah nak beli segala make-up... aku pakai bedai Johnson&Johnson saja kwang kwang kwang.... 15 minit dah boleh siap.

Ok cau cin cau....

~dariBMkeKK~

Wednesday, May 07, 2008

Sabar je la....

Salam,

Perghhh sabar je la... dah hampir siap entry... komputer 'hang' habis la hilang entah ke mana....

Ok...untuk makluman ye... maka dengan ini siaplah keja P&P aku untuk semester ni... lepas ni kena cari keja la... apa ye nak buat untuk isi masa lapang kat opis ni [ke ke ke....] Cehhh bunyi macam la free bebenor... layannnnnnn!!!

Tadi meeting gred untuk final exam... seperti biasa gred aku lulus je... banyak dapat A ke sikit ke tadak sapa nak tanya kwang kwang kwang... biasalah tu sama ada depa malas nak soal atau depa tak berani [eiii macam le orang takut sangat dengan aku...]

Apa-apa pun tak kisahlah... yang penting siap dengan jayanya... dan lega rasanya.

Malam ni nak buat gulai ikan kering + carrot + tomato + keledek... nak campur kacang panjang dan nenas tu tak berani plak... kacang panjang angin, nenas tu bisa berbisa... sabar dululah. Ingat nak buat gulai yang tumis darat tu...wallaaaaaaaaaaa... cam best je ni.

Kalau ada lebih pagi esok breakfast nasi la... ke ke ke... mak aiii ni bukan cerita dinner je, siap breakfast segala ni... layan je la OK. :) Ikan kering ni kawan bagi... student dia bagi banyak... dia agih-agihkan kat kenkawan... aku terima je dengan tangan terbuka. Lagi pun benda kita makan... jangan ditolak rezeki :)

Lainlah kalu orang offer kulit lembu goreng ke... hmmm yang ni kena fikir banyak kali la ke ke ke... kelmarin ada sorang kawan ni... orang Indo, lunch sama-sama... lepas tu dia keluarkan 1 bungkusan cam keropok la... lepas tu dia cakap try la... kulit lembu goreng... aku tak la berani nak cuba try test... sat lagi pening plak... kawan yang sorang lagi tu ambiklah 2 ketul... ke ke ke... Hari ni tanyalah ada apa-apa kejadian ke? Kawan aku cakap dia pening-pening ke ke ke... Mujurlah tak cuba try test... tapi dah aku tolak tu aku bagitaulah pasai apa tak nak makan... sat lagi kecik hati plak ;)

Oklah... itulah cerita untuk hari ni... cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

Tuesday, May 06, 2008

kadang :) kadang :(

Salam,

Alhamdulillah... siap juga marking dan grading untuk semester ni... lega rasanya. Ingatkan PTK tu minggu depan... rupanya sudah silaplah... nak ambik yang 4 depa letak kat 3 mana boleh... tak pe la... lagi pun skrg ni bukanlah busy mende pun.

Lama tak letak gambar-gambarkan? Janganlah salahkan aku... salahkan blogsp*t ni... guna pica*a pun tak dapat, guna blogsp*t lagi la payah... boring juga dok menaip je... kalau bleh letak gambar senang kojo den kwang kwang kwang.

Bila tadak keja sangat ni... rasa macam nak bercuti je, tapi bila mengenangkan lebih baik cuti tu disimpan masa bulan posa nanti... atau pun sblm nak due... lagi berbaloi. Sekarang ni mai je opis... buat apa yang patut :)

Baru balik minum petang dengan abang bulat... dah makan keropok lekor seplastik... lepas tu aku pau lagi apam balik yang dia tolong tapau untuk kawan dia ke ke ke... tapi aku ambik sikit... tak luak pun... [ayat cover....]

Oklah... cukuplah tu. Penat pulak menaip cau cin cau

~dariBMkeKK~

Friday, May 02, 2008

Hepi B'day 2 Me

Salam,

Esok kan... b'day aku... yang ke 30an ke ke ke... aku tak la kisah pun sebab kekadang boleh pulak lupa berapa umur tahun ni... tak kisahlah... umur dah berapa pun asalkan kita pandai jaga diri dan kesihatan kan kan kan...

Lagipun kalau tak dimaklumkan umurku tadak lah orang nak perasan sangat pun... mungkin sebab size kecik jadi muka pun nampak muda sokmo. Dulu masa tingkatan 5 orang ingat darjah 6, masa diploma orang ingat sekolah menengah... masa lepas grad U orang ingat lepas SPM kwang kwang kwang... pernah la beberapa kali students luar kampus panggil aku adik tanya kat mana pejabat am, ntah apa-apa la. Layannnnnnnn!!!

Oklah... apa-apa pun doakan aku dimurahkan rezeki dan sentiasa dibawah lindunganNya aminnnn!!! Itu yang penting.

Hadiah??? Hmmm tak kisahlah... kalau ada yang teringat nak bagi terima je, kalau tadak tak pe beli je sendiri apa yang berkenan lepas tu lambat-lambat keluarkan purse... mestilah abang bulat bayar ke ke ke... strategi beb strategi.

Kelmarin seronok bercuti sakan... lepas subuh tido balik, bangun lapaq tak ingat... pi makan roti canai dulu... walaupun masa tu dah ada nasi + lauk pauk. Lepas makan pi beli kurma kat Wisma MU*S... seronok sebab banyak jenis, kami beli 3 jenis... + kismis yang besar-besar tu... macam dah luak je... dua-dua orang makan macam makan nasi... non stop.

Lepas siap urusan membeli kurma... pi CP ... ha ha ha... aku makan ayam Kenny Rog*r's... sedapppppppp... lepas tu jalan sana sini... pi beli blouse, baliklah sebab petang abang bulat ada meeting plak... balik tu lepas Zohor, zzzzzzzzZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz...........

Petang.... dah boring tgk TV, pi jenjalan tengok orang renovate rumah... uiskkk banyak sungguh fulus depa ni... renovate sakan-sakan... siap tukar bumbung baru la... buka tiles la itulah inilah... isk isk isk... dah Maghrib baru balik rumah, solat dan memulakan sesi memasak. Masak ikan 3 rasa... abang bulat goreng sayur... kenyang jadi ular sawa sekejap... lepas tu dok bertolak suruh mandi... isk isk isk apalah dua orang ni.

Ngantuk ... plan nak tido awal.. dok leka tengok TV dekat 11pm juga tido... ingatkan abang bulat tido lewat... dia pun tido 11.30pm sebab TV dah tgk dia bukan dia tgk TV... biasalah tu.

Pagi ni malas nak mai keja... tapi kenalah mai juga sebab nak siapkan marking at least 1 soalan ... Isnin nanti siaplah. Nak grading... nak nak key in dan nak bentang kat mesyuarat. Lepas ni ho ha ho ha ho ha la... bestttttttttt!!!

Ok cau cin cau... hepi weekend to all.

~dariBMkeKK~

Monday, April 28, 2008

Cuaca panas di KK

Salam,

Kat sini panas sungguh... sampaikan selera makan pun tak dak. Tapi makan la juga ... tekak pun rasa pahit-pahit... hmmm

Ok... skima dah siap... nak start marking ni bila... isk isk isk sabaq je la. Kat rumah jangan ceritalah... rumah ku syurga ku... kelmarin rasa nak lepak je kat rumah... tapi kesian plak kat abang bulat dah lama dia tak urut kaki... dia pi urut kaki aku pi minum petang kwang kwang kwang...

Ngantuk tapi tak bleh tido plak... sebab lupa lagi nak bawa bantal kecik yang lebih selesa... skrg ni aku alas kepala dengan bantal yang ada radio tu... kadang radio tu OK kadang tu KO, dua tiga kali... dok sedap tido radio plak berbunyi...isk... sabaq je la.

Kejap je tahun ni... dah hujung bulan 4, isk isk isk....

Alamak... tadak idea la... cau cin cau

~dariBMkeKK~

Thursday, April 24, 2008

Isk isk isk....

Salam,

Apa la malas sangat ni, skima blom siap jadinya tak dapatlah nak marking lagi. Duduk dalam bilik pun rasa boring... kawan sebelah MC lagi sebab sakit mata... kalau tidak boring je pi lepak sembang kejap balik bilik OK la balik.

Hari ni magik sungguh... harga breakfast kami lebih mahal daripada harga lunch... itulah KK... sepinggan makanan mana ada kurang RM2/- sekarang ni ntah-ntah kurang daripada RM3/- pun payah nak jumpa. Makanan pun bukanlah best sangat... tapi makan je la. Nak masak pun gas blom beli lagi [alasan... ke ke ke]

Bila ON aircond sejuk sangat... lepas OFF rasa macam berbahang plak... isk isk isk ... nak buat camno ni?

Yezzarrrr...bulan ni rezeki murah... dapat claim duit klinik gigi, dapat duit kutu... wah wah wah... bleh belanja sakan kwang kwang kwang. Kekononlah... tapi kena top up duit penalti tiket flight BKI - KUL. Isk isk isk...

Sebenarnya hari ni sampai Isnin depan kami [aku dan abang bulat] kena pi kursus BTN kat NS... pi jumpa Dr minta surat pengecualian aktiviti fizikal ... tetiba Dr cadang tunda la dulu kursus tu. Bagilah besar sikit... Oklah... aku no hal. Tetiba abang bulat pun rasa tak nak pi kursus... dia pun minta tunda... tiket dia kena penalti sebab kurang 24 jam, tiket aku tak kena... so itulah ceritanya.

Dia kesian kat aku kekononnya sebab tu tak nak tinggal aku sensorang... tapi pada masa yang sama hari Ahad ni ada Golf Tournament gak... kalu pi kursus dia tak bleh join, kalau tunda dia bleh join... layannnnnnnn je la.

Seperti biasa balik rumah tu memang untuk bersihkan diri dan zzzZzzz... TV pun dah kurang tengok... malam bila ntah, tido awal... tetiba terjaga tengah malam... lapar sangat-sangat... turunlah kami dua orang ni pi buat Milo dan cicahlah dengan biskut... memang aku sebelum ni biskut-biskut tak mainlah... tapi lapar punya pasal... cepat je habis. Makan macam dalam mimpi... lepas tu sambung tido dengan nyenyak... [ke ke ke....]

------------------------------------------------------------

Nota untuk cik Sue kat England:

Iye betul la tu camtulah kita kenal dan rapat dan mesra... terima kasih untuk doa tu... insyaAllah selamat semuanya... aminnnnnn!!! :) Gue pun selalu doakan juga semoga cik Sue jumpa mat salleh muslim kat sana bleh kami jadi pengapit nanti :)
------------------------------------------------------------

Ok cau cin cau

~dariBMkeKK~

Thursday, April 17, 2008

Cerita ceriti hari ini...

Salam,

Kenkawan baca tak dalam newspaper (online je...) tak ingat Kosmo atau Metro pasal Dr Fa*z yang keliru dengan pendapat Dr SMS pasal tak de pekdahnya hantar angkasawan lagi... hmmm aku cuma baca komen Dr Fa*z je yang pelik kenapa la Dr SMS cakap camtu, macam tak nak bagi dia pi angkasapuri oppp angkasaraya je... nak makan sorang ke ;)

Lepas tu pasal pelakon apa ke nama... Beeg* yang berlakon sitkom Puter* tu... dah failkan permohonan Nusyuz hmmm baru kawin 4 bulan camtu. Dunia dunia... macam-macam hal.

Bosanlah pulak... tapi apa bleh buat kena la juga tunggu sampai lepas maghrib, abang bulat tu buat kelas lagi. Minggu depan dah exam pun dok buat kelas lagi. Cukup-cukuplah... rajin la pulak.

Ehhh ampun ampun... rupanya suamiku tadak kelas lagi ke ke ke... ok nak cau cin cau daaaaaaaaaaaaaa

~dariBMkeKK~

Wednesday, April 16, 2008

Bila angin ke udara....

Salam,

Banyak sungguh angin dalam badan ni... aku memang perasan sblm ni pun aku kerap sendawa. Bila dah keadaan camni, rupanya angin tu telah menyebabkan segala benda yang aku makan sama ada semua atau separuh akan dikeluarkan balik... sabaq sabaq. Tapi mujurlah aku masih boleh makan ke ke ke.... kalau nak keluar balik pun apa bleh buat... layannnnnnnnnn!!!

Malam ni nak makan mende pun tatau dah... harap-harap dapat makan dengan jayanya. Aminnn!!!

Weekend ni nak buat laksa la... cam lapaq laksa plak. Yang beli sedap tapi masih kureng sedap. Nak pi cari buah buat rojak... kuah rojak ada. Best best... tu dia, baru hari Rabu dan plan nak makan apa untuk weekend... ntah apa-apa la aku ni.

Oklah... tadak la cerita sensasi sangat pun, stop sini dulu. Kesian sapa yang baca cerita ntah apa-apa ni.... ampunnnnnnnnnnn!!!

-dariBMkeKK~

Monday, April 14, 2008

Habisssssssssss....

Salam,

Habis la sudah kuliah semester 2, 2007/08. Lega sebab dapat habiskan silibus dengan jayanya. Apa-apa pun esok aku buat juga kelas untuk sesapa yang berminat, nak bagitau format dan juga bab yang masuk dalam exam. Oklah tu aku baik juga bagi hints kat depa... kalu tak bleh score juga memang merepek la bebudak ni.

Sabtu lebih banyak lepak kat rumah... petang keluar jalan sat, malam pi makan laksam dan laksa kelantan kat rumah kawan. Kenyang.... sangat-sangat. Bertambah-tambah kami makan. Balik tengok AF yang makin sejuk... [bukan suam lagi dah sejuk pun...] ntah apa-apa la. Kalau aku jadi cikgu depa memang kena sekeh la kepala... kesian sungguh, macam tak belajar. Aku dengan abang bulat yang hangin... mana yang tak best tu kami tukar channel. Sabaq je la.

Ahad, abang bulat pi kelas aku pi makan-makan dan lepak rumah kawan sembang-sembang sampai dia habis kelas pukul 2pm. Lepas tu singgah beli barang nak masak kekonon.... time rajin ni gas plak habis... teruslah abang bulat buat stail duduk kat hostel masak dalam rice cooker... layannnnnnnnnn!!! Janji masak.

Hari ni keja macam tak keja... habis masa kat klinik. Tak pa... yang penting semua OK Alhamdulillah :)

Ok... nanti sambung lagi nak cau cin cau.... daaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

~dariBMkeKK~

Tuesday, April 08, 2008

Ho ho ho....

Salam,

Sukanya dalam hati... kelas dah habis... assignments dah habis tanda, lepas tu dah siap segala carry marks yezzarrrrrrrrrr!!!

Hari ni makan bihun goreng + telur goreng + sambal nasi lemak... air teh ais, makan punya makan punya makan... tetaplah ada angin juga. In between kelas pi lepak depan sinki kwang kwang kwang... tak muntah pun cuma keluarkan angin je...tak pe la bukan teruk sangat pun layannnnnnnnn!!!

Lunch makan laksa, sedap juga. Lepas tu pi cari air kotak, lepas tu beli buah... makan je keja aku ni. Ngantuk juga ni silap-silap lepas solat tido jap... aktiviti biasa le :)

Silibus dah habis... minggu depan buat 1 kelas lagi... tapi kelas soal jawab dan juga kelas bentuk soalan xm ... aku start kelas pukul 10am ha ha ha.... pemalas sungguh. Tak kisahlah... asalkan buat. Buat sejam pun OK la... sure ramai tu sebab kekonon dapat hints soalan... bagi tau je topik yang masuk... sila baca. Soalan bukannya direct to the point... dah tahun 3 nak grad pun kenalah bagi soalan yang mencabar minda sikit... kekononlah kwang kwang kwang.

Hari ni abang bulat posa, balik awallah sikit... dia nak berbuka dan lepas tu nak pi dinner plak... biasalah masa-masa ni semua nak buat dinner... pi je raikan students... sambil layan mata dan telinga tengok persembahan yang ntah apa apa tu.

Oklah... itu je N3 yang mampu, pening plak dok ngadap komputer ni. Tido lagi bagus :) cau cin cau.

~dariBMkeKK~

Friday, April 04, 2008

Nak cerita sikit....

Salam,

Ehhh makin berkurang N3... nampak sangat malas tahap gaban.

Nak cerita sikit...

Ceritanya macam ni:

Atas nasihat diri sendiri, mak, kakak-kakak, doktor dan kenkawan lain sekarang aku kena la jaga makan, minum, jaga tingkahlaku dll... sekarang ni aku kena pastikan perut sentiasa terisi dengan makanan sama ada ringan atau berat [melainkan masa tido...] kalau tidak masalah oooo... sekarang ni aku kena cukup rehat dll.

Sebabnya.....


Alhamdulillah aku dan abang bulat bakal mendapat ahli keluarga baru :)


Dapat tau sehari sebelum nak balik kampung... buat test sendiri je, lepas tu pi klinik re-confirmed... +ve.

Tugasan aku...[ehhh macam budak AF plak...] jaga diri bebaik... dan iye masa untuk memanjakan diri... ke ke ke... layannnnnnnnnnn!!!

Doakan selamat semuanya OK makasihhhhhhhhhhhhhhh atas sokongan dan doa kenkawan kat sini juga :)

~dariBMkeKK~

Tuesday, April 01, 2008

Kemalasan...

Salam,

Isk isk isk tolonglah... malasnya nak keja. Kalau boleh lepak kat rumah dediam best gak. Tapi rasanya boring juga kot kalau lepak je kat rumah tu. Takkan nak mop rumah tetiap hari sat lagi bersinar-sinar plak rumah... silau [ha ha ha alasan.....]

Aku suka ABPBH '07 sebabnya:

  1. FaFau menang 2 kategori
  2. Mawi menang lagi
  3. Lind*Onn tak menang

Kwang kwang kwang... tak pe dia tak menang pun dah kayo minah tu... kedai nasi ayam dah berapa buah, tak keja pun tak pe dah.

Nak makan apa ye malam ni? Malam tadi makan nasi daging merah...dan sate sedap dan kenyang Alhamdulillah. Perut ni kena kenyang kalu tidak masuk angin je habis le... jenuh melayan.

Apa-apa pun kena makan nasi la... tak pa sat lagi sampai kedai tengok menu :)

Kelas hari ni buat sejam setengah je... ada plak orang buat perjumpaan dengan students kelas tu masa kelas aku isk isk isk sabaq saja la. Malas nak bising-bising, habiskan 1 chapter lepas tu bagi keja untuk depa bentang minggu depan... tadak chance nak rilex... dah le bagi keluar awal.

Oklah... stop sini dulu...cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

Friday, March 28, 2008

Apa nak jadi?

Salam,

Ada tak sesapa baca Kosmo online hari ni? Aku kena baca online sebab kat sini tadak jual yang bercetak... baca sebab bagi support la adik aku keja kat situ ke ke ke....

Opsss... tersasar plak... ada tak baca pasal Lelaki Itu, A. Zain yang tak kisah dicium pipi... hmmm anak pak Zain ni awat la jadi lagu tu... memanglah selama ni pun dia memang selamba berlaga pipi dengan pompuan sana sini tapi rasanya tak la bagus buat kenyataan camtu. Lepas tu tak kisah pulak nak bagi peluang peminat duduk atas paha dia masa dia menyanyi... yang aku risau tu kot-kot dia tak rasa apa-apa (ye ke????) tapi peminat yang tetiba stim... hah jadi lain pulak. Artis kita ni fikir habis ke tidak sebelum buat kenyataan camtu... dunia dunia.

Tak kisahlah kalau orang nak kata aku ni konservatif dll... tapi pada pandangan aku biarlah sebebas mana pun kita... perlulah ada batasan kalau tak bertunjangkan agama tapi rasanya berdasarkan budaya Timur itu bukanlah perbuatan yang boleh diterima oleh masyarakat.

Itu saja cerita untuk pagi Jumaat yang mulia ini... renung-renungkan, layannnnnnnn!!!

~dariBMkekK~

Thursday, March 27, 2008

Cuti-cuti BM

Salam,

Seronoknya balik kampung... walaupun tak sempat pi sana sini tapi kira OK la...

Seperti biasa kami menunggu kat bayan lepas 1 jam, orang yang nak jemput 9.30 ada kat SP lagi isk isk isk sabaq saja la... layannnnnnnnn!!!

Hari Rabu sblm balik kampung tu penatnya ke sana sini... sempat lagi mai opis ambik tiket dll... sempat lagi pi klinik, pi pekena nasi beriani ha ha ha ...

Pagi Khamis ada kawan hantar lega la juga, senang cerita dia kenalah angkut anak dia mamai-mamai budak tu. Flight pukul 7am... pukul 5.30am keluarlah, sampai pukul 6am dah check in... lapaqqqqq.... pi satu-satunya kedai yang buka tak jual lagi... isk isk isk... sblm naik beli air mineral... kami tidoq tak sedar kapal dah naik ... tapi masa orang jual makanan sedarlah...sebab lapaq.

Lega sebab nasi lemak masih ada... makan nasi lemak, lepas tu....sambung lena bleh?

4 hari duduk kampung...banyak pulak urusan kami, pi tengok tiles untuk rumah baru, pi tengok rumah baru, pi puspakom, pi situ pi sini... sampaikan tak sempat juga nak pi tukar gelang2 tu... ingat nak beli gelang baru dan nak jual gelang lama... kat KK ni harga mahal dan sistem lain sikit... kat Penang senang je dan tak dak tolak harga dll... kat sini boleh pulak tolak berapa persen isk isk isk....malas nak layan.

Oklah... nanti-nanti sambung lagi, cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

Tuesday, March 18, 2008

Lepak santai...

Salam,

Seronoklah budak2 tu tadi bila bagitau tadak kelas minggu depan... aku pun seronok juga sebab tak payah kalut2 nak buat nota lagi kwang kwang kwang...

Hari ni pi makan ikan keli kat satu2 kedai area sini yang jual ikan keli goreng sambal... aku suka ikan keli tapi awatlah kecik sangat ikan keli tu... tapi makan juga.

Boring ni... sebabnya tatau nak buat apa... cehhh macam tadak keja ke ke ke... keja banyak tapi angin malas ni buatkan aku rasa tanak buat mende. Ada student kata nak mai bilik tapi tak mai pun... tak bolehlah nak berbaring2 lepas solat tadi.

Pi Lorenz* lepas makan... tengok2 benda yang boleh dibeli... banyak juga yang boleh dibeli, tapi nanti-nantilah... sayang duit plak ke ke ke... skrg ni kami dok hias kat dinding je, letak lukisan itu, lukisan ini... best juga. Ada 2 lukisan batik yang kami beli kat Jogja, murah je 2 keping Rp140000. Lepas masuk frame...jadi cantiklah pulak. Kena pi cari lagi ni ke ke ke...tak pe next trip Jakart* plak... skrg ni dah ada direct flight KK-Jakart* senang sikit...

Kena cari tarikh yang sesuai... ajak kenkawan semua tak berminat... pi berdua je la... memang betullah kata Acha - Berdua Lebih Baik ke ke ke...[apa kes???]

Petang kelmarin ada kawan sekolah menengah telefon... aku ingatkan orang lain rupanya orang lain mujurlah tak tersilap sebut nama ke ke ke kalau tidak kantoi je.

Dua tiga hari aku dok dapat berita yang kenkawan berhenti kerja sebab jaga anak... bagusnya depa. Tapi kalau husband mampu nak sara tak dak hal rasanya. Ada sorang adik tu baru je keja 2 tahun dah berhenti lepas dapat anak... yang sorang lagi dah lama keja...10 tahun pun berhenti mungkin sebab husband pindah keja kat kampung... dia pun ikutlah. Itu yang terbaik... harap-harap the husbands hargailah tindakan tu.

Malam tadi lepas maghrib aku lena 2 jam... harap-harap malam ni tak la buat perangai macam tu lagi. Lepas tu pukul 10pm dah masuk tido isk isk isk lena je keja aku ni. Ni pun dok menguap sakan ni... haru sungguh la.

Ok cukuplah cerita pasal lena... cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

Friday, March 14, 2008

Bye bye & Hi

Salam,

Dah Jumaat jadinya bye bye hari-hari keja.... dan Hi Hi hujung minggu :)

Esok nak pi melawat Dr gigi... nak tampal dan cuci apa yang patut, siap duit la kan...

Cadangnya nak pi Tamu kat Gaya St pagi Ahad ni... harapnya bangun awallah... bukan boleh harap sangat, kalau pi lambat tak best sebab panas dan tak banyak barang... abang bulat nak beli pokok apa ntah... aku ok je no hal.

Tadak la menarik pun...oleh itu sampai sini saja... selamat berhujung minggu :)

~dariBMkeKK~

Thursday, March 13, 2008

:)

Salam,



Sekarang aku boleh tersenyum... tak kisahlah simpul ke sumbing ke asalkan jangan senyum kambing...sebabnya aku ni manusia kalau senyum kambing dah jadi kambing la pulak kwang kwang kwang....



Kenapa boleh tersenyum? Aku dah siap 1 benda yang bukan la susah sangat...cuma tak mula tu yang jadi susah... nak bagi sapa review ni? Tak pa...yang tu nanti difikirkan.



Tak habis lagi pasal PRU 12 ni... kalau yang pi ngundi tu mesti ada yang dapat imbuhan lepas memangkah... adik aku dapatlah 100 lepas duit tambang bas KL-B'woth-KL, orang kat sini pun dapat 100 juga lepas tu... MIL aku nak tau dapat berapa? 10 je... memang 90 lagi sudah di pau. Jahat sungguh depa ni... sokmo menipu orang kampung. Jangan tatau kat sini orang kampung kena warning... kalau undi selain BN... segala peruntukan ditarik balik, hmmm sendiri mau ingatlah... pemimpin cap apa tu? Ini bukan aku buat cerita tapi MIL dengan pakcik tu yang cerita... kesiankan orang sini :(



Lapar la pulak... tadi makan soto banjar tapi magkuk kecik je, tak la nak beria makan sebab tak la sedap sangat... aku suka sebab ada begedil je, tapi ntah apa kes, hari ni begedil jadi bedegil rasa masam plak... yang kelmarin kot isk isk isk mujurlah perut kebal.



Oklah...nak pi kuar makan la... boring plak duduk dalam bilik ni. Cau cin cau :)



~dariBMkeKK~

Tuesday, March 11, 2008

Mari mengaudit....

Salam,

Isu panas sekarang ni mestilah PRU 12 kan? Malaysia ni bukan saja pernah kena tsunami, tsumawi ... tsunami politik pun dah kena. Ambil iktibar... zaman IT ni balasan bukan kredit lagi... tapi secara TUNAI. Kerajaan kena audit kenapa jadi macam tu, lepas tu sila buat pembaikan. Dengar juga suara rakyat... ada isu yang tidak relevan untuk diperjuangkan. Jangan hanya mendengar nasihat individu tertentu... demokrasi perlu dilaksanakan semula, jangan cuba menjajah minda melalui media, bahaya ooo....

Aku beria buat N3 kelmarin... ntah apa kes, hilang plak... teruslah tadak idea.

Hari ni bersemangat aku nak pi taklimat audit... habiskan kelas awal...rupanya taklimat tu pukul 10am kwang kwang kwang... memanglah habis kuliah...tutorial je tak buat. Bagi tajuk untuk dibincang je. Apa bleh buat silap baca memo. Esok kami kena audit... masalahnya tatau sapa yang kena audit. Layan je la... malas nak fikir.

Mak mentua dan bapa mentua ada kat rumah, ahad petang pi ambik kat Ran*u. Lama tak berjalan jauh ... semenjak accident tu abang bulat jadi fobia nak memandu jauh-jauh...aku, tak fobia pun ntah la macam tadak perasaan plak aku ni. Malam tadi abang bulat bawa mak dia pi jumpa doktor... check darah tinggi, kencing manis... semua naik. Masalahnya mak tu tak pantang ... dia jenis pantang jumpa ke ke ke... aku tak komen la sebab sat lagi kecik hati plak... kita ni menantu je, kalau orang nak bercerita aku dengar, kalau tidak tak la nak tanya apa-apa. Nanti niat kita bertanya je, dia ingat kita busy body ka apa ka... uiskkk tak pa la.

Ke ke ke.... aku dengan mertua tak pandai nak sembang sakan... sebabnya dia macam tadak idea nak sembang, aku pun tadak le juga. Yang aku perasan adik-adik ipar aku pun tak la bersembang sakan dengan mak depa. Tapi kalau aku dengan mak dan sedara mara sembang macam nak pecah rumah. Yang boleh bagi bising kat rumah mertua aku tu kalau ada cucu-cucu kalau tidak sunyi je. Tapi kalau kat rumah aku... tadak budak-budak pun riuh rendah...ada kanak-kanak ribena yang tak makan saman tu lagi riuh rendah macam tongkang pecah ... beza sungguh. Budak-budak memainkan peranan la kat rumah depa untuk memeriahkan suasana... tapi kalau tak rumah aku... semua memainkan peranan...

Ingat lagi dulu-dulu kalau balik kampung, aku dengan 2 orang adik lagi... bersembang non-stop tak kira la pagi, petang, siang, malam... selalunya mak dengan abah terjaga tido petang-petang ingat ada orang mai rumah... sedangkan kami 2,3 orang je dok bersembang. Ntah apa-apa la... agaknya pening kepala depa... ada la budak 3 orang ni dok gebang tak habis-habis. Sampai la ni... sama je... ada saja topik merapu kami... talkative la kekonon kwang kwang kwang layannnnnnnnnnnn!!!

Rasanya dulu-dulu abang bulat macam terkejut gak...tapi la ni dia pun macam sama je cehhh!!!

Mak mentua mai dengan pakcik [bapa mentua tiri], ntah kenapa pakcik ni macam lain sikit kali ni. Agaknya lama dok berkempen kot... pening kepala gamaknya. Ni dialog aku dengan pakcik masa minum petang ahad...


Pakcik (PC) : Mesti takutkan kalau kena tinggal sorang-sorang....


Aku: Tak lah... nak takut apa, duduk le dediam dalam rumah...


PC: Ehhh mestilah takut ni rumah besar...


Aku: Isk tak la... rumah saya kat kampung pun besar gak, dah biasa pun duduk rumah besar-besar ni....


PC: ....terkedu terus diam


ke ke ke....riak tak? Aku dah boring sebab dok paksa aku cakap takut apa kes... kalau aku takut buat apa beli rumah macam tu, ingat rumah tu duit anak depa sorang ke? Aku buat dek je... abang bulat pun muka serius tak terkata apa.
Ok layannnnnnnnnnnnn!!!

~dariBMkeKK~

Friday, March 07, 2008

Hari mengamuk...

Salam,

  1. Hmmm mungkin kalau orang pompuan meninggikan suara orang akan kata... emosi sungguh.
  2. Hmmm mungkin kalau orang pompuan marah-marah [atas alasan yang kukuh...] orang akan kata emosi sungguh.
  3. Hmmm mungkin kalau orang pompuan mendesak dua tiga kali minta dipercepatkan [dalam kes ni tanda tangan borang untuk dihantar ke pejabat pendaftar] orang akan kata tak sabar-sabar [sedangkan dah 2 hari borang dalam bilik dia... apa la salahnya tanda tangan je... bukan nak suruh jadi penjamin atau saksi dll....]
  4. Hmmm mungkin kalau orang pompuan marah sebab naik lif yang disediakan untuk staf dan orang kurang upaya orang akan kata berlagaknya minah ni.

Hahahahahaha....ambik kau... sekali sekala aku naik angin habis semua orang kena, bukan setakat staf kat pejabat pendaftar, malah students pun aku marah...

Kes 1:

Aku pi pejabat pendaftar, hantar borang yang lambat dpt pengesahan dekan tu, bila nak submit boleh pulak dia cakap silap borang... sedangkan masa abang bulat pi hari tu pegawai dia cakap download borang kat website... aku membebel la, sebab ingat suka ke nak naik ke pejabat atas bukit tu. Lepas tu ingat senang ke nak dapatkan tanda tangan dekan aku...

Lepas tu dia pun bagilah 1 set borang...[set sebab berhelai-helai kena isi], aku minta lagi 2 set untuk abang bulat dan sorang kawan lagi, ada ke dia suruh buat salinan sendiri... tapi disebabkan dah marah aku berdiri juga kat situ... masuklah dia ambik 2 set lagi. Tapi aku masih berhemah, aku tetap cakap terima kasih.

Muka staf tu dah kelat-kelat masin... tak kisahlah, bukan pun depa layan aku bagus sangat pun sebelum ni, tak luak apa pun.

Kes 2:

Masa nak naik lif ramai sungguh students, lepas tu dok berborak sakan, bertotak-tolak ... bila lif dah tutup je, aku sound la... lif tu untuk staf dan orang kurang upaya je, lain kali naiklah tangga. Barulah pandai diam... tak dak perasaan hormat orang langsung. Aku terbayang satu je, kalaulah keadaan camtu berlaku kat pelawat apa persepsi pelawat tu dengan pelajar sini? Tapi pihak pentadbir tak pernah rasa benda ni serius... sedangkan dulu lif tu hanya dikhaskan untuk staf dan orang kurang upaya sahaja. Lagipun fizikal lif tu bukan untuk membawa muatan ribuan orang... ratusan pun dah terkehel. Sebab tu lif kami sokmo rosak.

................................................................................

Ye kenkawan... itulah cerita aku untuk hari ni... selamat mengundi :)


~dariBMkeKK~

Thursday, March 06, 2008

Lama jugak ye?

Salam,

Isk isk isk...lama juga aku tak update cerita ceriti dalam ni... bukanlah sibuk, bukanlah malas... bukan sebab tadak idea, bukan juga sebab server mengong...nehi nehi .

Aku rajin nak menaip kat sini...tapinya bila signed in, lepas dua tiga saat aku akan klik tanda pangkah kat atas tu.

Kat sini tetiap petang hujan, lepas tu siap banjir kilat lagi. Biasalah tu pandai buat bangunan tapi tak pandai buat parit... agaknya masa study dulu, belajar buat bangunan je, camno nak korek parit tak diajar...cehhhhhhhhhh

Sibuk orang nak balik kampung mengundi... aku tak payah balik kampung pun bleh ngundi... undi kat Berita Hari*n ke ke ke...ABP. Kalau aku boleh ngundi pun takkan aku nak balik BM, lepas tu 2 minggu lagi aku balik lagi...hmmm sat lagi orang lantik jadi YB pulak next election sebab ingat kaya raya...balik sokmo. Uiskkk haru pulak. Kalau balik kampung ... silap-silap bleh mask TV sebab kawasan panas tu... [hot spot], Permatang Pa*h.

Tak pe la...sabtu nanti aku lepak depan TV je la tunggu keputusan. Abang bulat balik kampung mengundi... tapi kat sini biasanya tadak masalah untuk parti pemerintah nak menang, sebabnya... sendiri la cari maklumat. Tak nak komen banyak-banyak... sensitif weh!

Kenyang sungguh hari ni, aku makan kat satu Indian Rest kat area sini... mak aiii punyalah banyak lunch set tu, ada nasi beriani, ada na'an dan 3 jenis kuah hmmm lepas tu aku dengan kawan ni dah pening sebab kenyang la pulokkkk! Tapi tak la pulak tertido sebab banyak keja la sekarang ni.... ada je benda yang nak disiapkan, ada je info yang nak dicari dan print... bosan sungguh. Tapi sabaq saja la.... tak lama tu, siap benda tu nanti lega kepala otak. InsyaAllah :)

Opss...lupa nak story mori... aku pi ambik baju 3 pasang tadi... bestnya... minggu depan bleh pakai baju-baju baru yezzarrrrrrrrrrrr!!! Ok juga kakak tu ambik, 2 baju kurung biasa + piping, dan 1 baju kurung pahang = RM93/- ingatkan beratus-ratus tadi sebabnya aku bawa 2 ratus je, mujurlah murah, bolehlah hantar sepasang lagi esok kwang kwang kwang.

Ehhh dah nak maghrib la... cau cin cau. Daaaaaaaaaaa!!!

~dariBMkeKK~

Thursday, February 21, 2008

Rumah idaman?

Salam,

Hari ni aku dan beberapa orang kawan... pi buat lawatan ke sini hmmmmmm balik malam ni berangan-angan le...

Sungguhlah cantik rumah-rumah kat situ... ada banglo, ada teres 2 1/2 tingkat, ada semi D... tapinya harga jangan ditanya... paling murah 350K erk... mana nak cekau duit. Kalau beli sat lagi kena kejar dengan HASIL dan BPR plak... naya tu :) jangan cari pasal.

Banyak kali cuba nak upload gambar tapi tak dapat la... ntah la pasai apa... kat picasa pun tak bleh kat sini pun tak bleh.

Oklah...cukuplah untuk hari Khamis yang santai ni....cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

Wednesday, February 20, 2008

Servis badan dan muka?

Salam,

Iye kenkawan...hari ni sesi servis badan...aku pi urut badan...yg. penuh dengan angin, yang menyebabkan makcik urut tu sampai penat ke ke ke... lepas tu aku pi facial kwang kwang kwang... berseri muka [perasaan jap....]

Tapi rasa ringan badan dan rasa ngantuk pun ada juga. Petang ni sungguhlah mengantuk dengan cuaca yang syahdu camni isk isk isk...sabaq sabaq... consultation hours tak bleh lelap...sat lagi ada plak budak mai jumpa...mata kita merah je malu juga tu. Kena la kontrol sikit.

Hari ni confirmed balik lambat... lepas tu kena pi teman abang bulat training futsal... isk isk isk... memang balik untuk mandi dan zzZZZZZZZZzzzzzzzz je la.

Oh ya...sofa dah sampai... sepatutnya malam tadi, tapi ada ke depa hantar sofa warna lain, isk isk isk... alasannya tadak stok. Ambik yang display je la... apa bleh buat, kalu tidak bertangguh lagi.

Yezzarrrrrrrr dah ada barang le kat bahagian bawah... siap ada kabinet + meja bulat (dapat free...) biasalah kami ni kalau membeli tak menawar tak sah... lepas tu siap minta hadiah lagi. Gunakan hak sebagai pengguna dengan sebaik-baiknya... minta je kalau dapat bonus kalau tak dapat cuba lagi sampai dapat :)


Sebetulnya pada petang yang syahdu ni... ada perjumpaan dengan VC, tapi ntah la... malas sungguh nak pi. Esok tanya je la kawan depan bilik ni apa intipati perjumpaan. VC kami ni nak habis tempoh dah... rasanya akan disambung sebab kalau tak disambung atau tak pasti akan disambung mesti dia akan kemas-kemas bilik dia ke ke ke... ni dok sibuk je lagi, maknanya sambung le tu.

Ramlah Ram- Ketentuan

Tak semudah kau sangka
Melepaskan kau pergi
Hati yang meronta, hampa kecewa
ku tekad sembunyikannya dari pandanganmu
Ku rela begini
Berakhirnya di sini
Dari bersamamu terus berpura
Setelah cinta tiada lagi di hatimu

Chorus

Ku hapuskan airmata dari mengiringi
Kesengsaraan mengharung perpisahan ini
Ku pujuk jiwa nestapaPendamkanlah duka
Pasrah pada lara ketentuan ini
Tak semudah kau rasa
Melepaskan kau pergi
Hati yang terluka dikunjung jua
Kerinduan yang tidak tertanggung terhadapmu

*Bridge

SesungguhnyaKu tahu betapa sukar untukku
Menempuh hidup
Walau sehari tanpamu
Ku terseksa


OK layanlah lagu kat atas tu... aku dok layan Ai d Beijing skrg ni jadinya lagu ni jadi lagu tema la skrg ni...cau cin cau
~dariBMkeKK~

Tuesday, February 19, 2008

Sejuk brrrrrrrrrr....

Salam,

Sejuk sungguh hari ni... suhu siang pun 26 - 27 C, malam ni mesti sejuk lagi.

Tadi pi simpan duit seringgit dan duit syilling... wah banyak juga rupanya hasil simpanan kami, RM242.40 kwang kwang kwang... orang CIM* tu pun pelik aku buat lawak je la... duit hasil pecah tabung ke ke ke...

Menyimpan duit seringgit dah jadi hobi aku dan abang bulat... pantang ada not seringgit mesti kami masukkan dalam kotak... lepas tu susun elok-elok... berbaloi juga hobi ni. Kali ni kami nak beli something tangible... kalau tidak buang karan juga tak nampak hasilnya. Pernah juga kami guna duit simpanan camtu untuk check in kat Le Meridi*n :)

Oh ya...malam ni barulah sampai sofa dan rak buku yang akan ditransformasi menjadi rak baran-barang [cenderahati...cenderamata dll....] ntah pasai apa kami tak berkisah sangat nak beli sofa kat bawah tu... lagi pun dah ada meja makan kira oraitlah, bukan selalu ada tetamu. Setakat kami dua ketul je... duduk kejap lepas tu naik lepak depan TV.

Ehhh Matta Fair hujung minggu ni... jom la kita menyibuk-nyibuk. Next destination ..... tungguuuuuuuuuuuu!!!

Oklah...cau cin cau

~dariBMkeKK~

Monday, February 18, 2008

Hujan, sejuk dan lemau

Salam,

1. Hujan, tiap hari hujan... bukan sekejap-kejap tapi seharian. :) rezeki...terima seadanya...

2. Sejuk, iye jimat letrik sebab tak payah pasang aircond, sejuk semulajadi best juga :)

3. Lemau, itulah kesannya bila perkara no 1 berlaku disusuli dengan suasana no 2... sabaq saja la

----------------------------------------------------------------------

Kenkawan yang terasa nak melancong... bolehlah lawat laman web merah putih tu, banyak promosi... tapi siang-siang ni jangan cuba le... payah bebenor nak masuk, ramai yang belek-belek la tu [termasuklah aku kwang kwang kwang....]

Kalau diikutkan hati memang nak...tapi tengok la camno. Tapi kalau yang sorang lagi ON perghhh aku ON ON dan ON ke ke ke...

Banyak kali cuba nak masukkan gambar tapi tak boleh, rasanya itulah saja gambar Jogja yang dapat aku kongsi dengan semua... cukuplah tu kan. Lepas ni habislah citer melancong... kita buka citer lain plak :)

Cukuplah untuk hari ni, nanti bila lapang sambung lagi ... ciao cin cau.

~dariBMkeKK~


Friday, February 15, 2008

Hujan di KK

Salam,

Sekarang ni musim hujan ... pagi petang siang malam hujan. Alhamdulillah...hujan membawa rezeki, membawa rahmat dll :) Suhu kat sini kadang-kadang <25>ke ke ke....]

Pertama kali layak mengundi, kakak aku bersalin [apa kaitan???] disebabkan masa tu aku duduk kat rumah dia... aku kena la jadi bidan terjun...[pembantu bidan OK....] tak dapatlah keluar mengundi.

Kali ke-2 aku kat US.

Kali ke-3 kat KL [ada ke lecturer tu buat kelas juga...isk isk isk].

Kali ke-4 aku kat KK [apa kes nak balik mengundi kat KL tu, ada sapa nak sponsor tiket?]

Kali ke-5 ni...rasanya sama gak macam kes kali ke-4...

Kesimpulannya... aku memang tak pernah mengundi kwang kwang kwang... bukan warganegara yang gemilang, terbilang... aku cuma cemerlang je :)

Ok itu saja...cau cin cau

~dariBMkeKK~

** RALAT: uiskkk bila di ingat-ingat balik...baru 4 kali le, macam mana bleh 5 kali? hmmmm abaikan PU kali ke-2 tu... itu PU ciptaan sendiri ha ha ha....sabaq je la **

Monday, February 11, 2008

Cuti-cuti Ind*nesia

Salam,

Sebagaimana yang dijanjikan inilah dia gambar-gambar pemandangan sesi Jalan-jalan Indonesia... ye kenkawan, aku pi Jogjaka*ta... alang-alang lepak KL lama-lama... baiklah meneruskan percutian ke tempat yang jauh sikit... jauh sikit je :)

Apa yang menarik kat situ? Hmmm tempat2 biasa je sebab Jogja kan bandar U, tak sibuk pun. Relax je... boleh naik becak dan kereta kuda dengan santai... yang banyak kat Daerah Istimewa Yogja (DIY)... ialah banyak sungguh Candi atau Kuil... iye kenkawan kat sinilah letaknya Candi Borobudur...Prambanan dan segala macam candi.

Kami (aku dan abang bulat) ambik pakej 3H 2M, bertolak pada 4hb Feb... sesampai di DIY, hujan agak lebat... dah la AAsia habis borang imigresen... kena la lepak menulis borang pulak. Black-out plak airport Adisucito... [ke ke ke....] mujurlah kejap je. Yang pasti salute la dengan bapak Imigresen kat situ...sungguh peramah. Boleh bersembang lagi...kalau tempat lain jangan harap le.

Sampai hotel...[or motel?] bilik simple je... tapi selesa untuk 2 orang. Mandi manda...tukar baju zoommmmmmm kami ambik taxi pi shopping di Malio*oro... ye kenkawan... dalam gerimis senja kami masih mampu berjalan sakan... window shopping dulu, yang penting mau mengisi perut... lapaq ooooo... makanya kami makan dalam 'Mal Malio*oro'... dah sampai situ kenalah rasa Baks* ... macam soto biasa gak cuma ada 5 ketul daging sapi. Oklah...makan je.

Bincang punya bincang... kami pun bersetuju ambik pakej lawatan Rp50000/ pax untuk sesi lawatan ke Borobudur, Mendut, Prambanan dan Borobudur Silver... akan tetapi... teramatlah awalnya pukul 5am dah bertolak. Tak pe...subuh kat situ masuk sblm 5am sempatlah solat dulu.

*kring kring kring....* 5hb Feb. pukul 4.15am jam bunyi mandi, solat dan pukul 5am [tepat....] driver van sampai... gelap gulita lagi. Hujan renyai-renyai. Sambung tido dalam van... driver singgah ambik awek Jepang sorang, makanya kami bertigalah dalam van. Awek Jepang yang fasih berbahasa Indonesia :)

Sampai Borobudur... 6.45am, pukul 7am baru buka, minum teh dulu...teh berperisa ginseng/ herba...[uiskkkk...] minum sikit je... harga Rp5000. Ok bermula perjalanan ke candi...kena jalan jauhhhhhhhhhhhhhh lepas tu naik tangga...mujurlah masih fit, kalau tidak mau sesak nafas kat atas tu. Ingatkan kami awal... rupanya dah ramai kat atas tu.

2 jam jalan menikmati pemandangan kabus, gunung berapi dll... kagum dengan segala ukiran kat situ... tak terbayang macam mana la orang zaman dulu boleh buat semua tu. Turun bawah... beli souvenirs...t-shirt 6 helai Rp100000, keychains 10 Rp40000 itu je... buat kenangan.

Masuk van... sambung tido, singgah Candi Mendut, bergambar sana sini... sambung lagi perjalanan ke Prambanan... hah, yang ni pun besar, tapi tak boleh masuk sebab under construction. Lepas 1 1/2 jam pusing dan bergambar... sambung lagi perjalanan ke Borobudur Silver... tengoklah camno perak dihasilkan... dan jangan lupa bukan tengok saja... ada kedai kat tepi yang menjual barangan perak... yang cantik dan menarik... aku beli rantai tangan dan rantai kaki ke ke ke....erkkkkkkkkkkkk

Ok tamatlah sesi lawatan sambil belajar.... nanti sambung lagi lawatan sambil habiskan rupiah :) cau cin cau....

Gambar 1 & 2: Candi Borobudur di waktu pagi.






Gambar 3 & 4: Gambar Candi sebelum dibaikpulih... maklumlah kat situ banyak sungguh gunung berapi yang aktif... makanya beberapa kali candi ni rosak sebab gunung berapi dan juga gempa bumi.



Posted by Picasa
~dariBMkekK~

Friday, February 01, 2008

Cuti seminggu

Salam,

Iye kenkawan... tuan empunya blog akan bercuti [sakan-sakan...] selama seminggu. Jadinya untuk ada update terkini lepas hari ni rasanya susahlah sangat... biasalah kalau balik cuti mana le nak berblog... mana nak pi jenjalan, mana nak pi makan-makan, mana nak berpoya-poya... isk...banyaknya aktiviti :)

Habis setengah hari meeting... dah rugi tak boleh buat keja [kekonon la....]. Kenyang lagi sebab ada bihun lepas meeting tu... rasanya kalau terasa nak makan pun petang2 sikitlah... ajaklah sesapa pi high tea [perghhhh.... kekonon la...]

Esok pi kenduri...best sebab boleh jumpa kenkawan. Ini 1st time nak bawa abang bulat jumpa kenkawan lain... habislah kena buli, kenkawan aku tu bukan boleh kira sangat. Jangan depa buka cerita zaman-zaman kat Midland tu dah la...habislah. Tapi tadak la yang sensasi pun. InsyaAllah ada kawan yang sudi jemput [pungut???] kami kat KLSentral. Nak pi rumah kakak aku kat Kaj*ng tu nanti kami minta sesapa yang baik hati tolong hantar kwang kwang kwang...sabaq je la kan dapat kawan cam aku ni.

Oh ya...tadi meeting Sekolah... tadak yang sensasi... dan aku tak bercakap mende, cuma betulkan minit sikit je... malas nak cakap sangat sebab dok sibuk berhu ha hu ha dengan rakan sebelah... merah-merah muka menahan gelak... sabaq saja la... macam budak-budak. Kalau budak-budak tengok kami sure terkejut sebab depan depa garang kemain... kat belakang isk isk isk...

Hmmm... nampak gayanya tak la ramai yang akan ke kenduri sebab apa la blur kenkawan aku ni, penat pengantin e mel minta alamat dll....respon kemain lagi tapi tak ingat betul-betul tarikh. Sabaq je la...

Ok sampai kat sini je, cau cin cau... Happy Chinese New Year kalau tak sambut pun, sama-sama la kita memeriahkan cuti umum yang diberikan oleh K'jaan tu... penuhkan semua tempat... tapi biasanya CNY banyak tempat tutup ke ke ke... kita pi tempat yang buka 24 jam le contohnya.... McD atau KFC.... ha ha ha....cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

Thursday, January 31, 2008

Cukai jalan ... senarai hitam

Salam,

Hah.. tadi aku dengan abang bulat mendapat kezutan... opsss jangan salah sangka bukanlah salah sorang masuk AF6 tidak sama sekali... tapi kezutan kerana tidak dapat perbaharui cukai jalan sebab disenarai hitamkan... opssss... apa kejadahnya?

Pi la balai polis...tanya apa kes? Rerupanya... kami belum bayar duit saman lepas kemalangan tahun lepas... hmmm rasanya dah bagi kat agen kereta tu... maknanya sudah kena pau la... tak pe la, ada la tu balasan khilaf kami, halalkan je la. What to do...

Lepas selesaikan segala urusan tu... pi la makan-makan lepas tu pi beli prepaid...[ke ke ke... aku pakai prepaid tau... ntah la tak beria nak tukar ke post paid dan sebagainya....] Biasalah kalau pakai prepaid... memanjang la kredit tinggal seringgit, ada masa tinggal 0.00 sen kwang kwang kwang...

Lega rasanya, nota untuk lepas CNY dah siap...boleh la bercuti dengan jayanya...yippieeeee!!!

Oh ya...aku bercuti bermula Sabtu ini sampai Sabtu depan... bercuti ke KL... insyaAllah. Nak la naik 'Mata Malaysia', lepas tu nak jenjalan ke IK*A kalau ada kereta, nak pi sana nak pi sini... ha ha ha... tapi rasanya akan lebih banyak lepak kat rumah kakak aku... biasalah tu. Ada masa lagi nak la juga jumpa kenkawan lama... biasanya transit je kat KL tu, kali ni memang bercuti kat KL, boleh la cari ruang tu... tapi ntah-ntah kawan-kawan pula balik bercuti hu hu hu...

Tahun ni rasanya tetiap bulan la ada cop imigresen keluar dan masuk KK kat passport aku... [aku guna passport tau....], kekonon orang penting la asyik ke KL je... kwang kwang kwang. Layannnnnnnnnn!!!

Ok....berhenti di sini... esok ada mesyuarat kalau ada masa aku update lagi cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

Wednesday, January 30, 2008

CU...CI...

Salam,

Malam tadi sempat aku dengan abang bulat pi tengok Cu Ci... berapa bintang? Ok aku bagi


* * * * 1/2

Jalan cerita bagus dan ada mesej yang tersirat... dan yang paling jelas... tuan pengarah dan pelakon wanita utama dalam filem tu... memang la tengah asyik masyuk bercinta [masa tu la....] jelas sejelas-jelasnya... [pelik la pulak awatlah si primadona tu menafikan... isk isk isk....]

Adegan akhir yang tunjukkan Afdl*n dengan Dato' Jutawan 'Now everyone can fly' pun kelakar, tak pasti sama ada berskrip atau tidak... pandai juga Dato' Jutawan tu berlakon :)

Tahniah kepada tuan pengarah yang berjaya membuatkan kami bergelak ketawa dalam GSC... seperti biasa filem M'sia mana le nak penuh panggung. Mungkin malam biasa kot, mungkin malam minggu penuh [segalanya mungkin...] Sesapa yang ada hati nak pi tengok... sila la...tak rugi masa dan duit, bawa anak-anak pun OK juga :)

Disebabkan program wayang tu aku telah tertinggal episod akhir Jelata*g, [jangan gelak...aku ikut juga tau drama ni...]. Tapi bila baca review kat tv3.com rasa bagus la juga tak tengok sebab ramai yang komen macam hampeh... kwang kwang kwang. Tapi Ai D' Beij*ng tu nak juga tau apa jadi malam tadi... aku suka Rusd* dan Dyn*s dalam drama ni... dan yang lebih buat aku suka sebab buat kat Beij*ng...terus terasa nak pi sekali lagi :)

Ok...itu saja untuk hari ni, cau cin cau

~dariBMkeKK~

Tuesday, January 29, 2008

ZzzZZzzzzzz...

Salam,

Ngantuk sungguh petang ni... kelas habis t'hari, lepas tu pi makan2 dengan M, makan punya makan...punya makan... sampai kenyang Alhamdulillah :)

Balik makan...lepas kejap...ehhhh dah berbalam-balam pandanganku....

ZZZZzzzzzzzzzzzzZZZZZ....

Ke ke ke.... apa la aku ni senang sungguh melelapkan mata...

Turun pejabat am, print CV... ehhh ada limau... ambik 2 biji pi makan kat bilik sebelah sambil sembang-sembang petang... kalau ada kopi atau milo lagi best :)

OK itu je....cau cin cau

~dariBMkeKK~

Thursday, January 24, 2008

Kenangan mengusik jiwa

Salam,

Ini antara gambar-gambar nostalgia yang aku jumpa selepas 8 1/2 tahun... tak pernah aku tengok, sampailah awal tahun ni.

Inilah antara kawan-kawan yang mula-mula aku kenal kat KK, masa ni aku masih tutor dan yang lelain tu dah keja tetap kat sini. Ada yang keja dua tahun, dan ada yang dah tiga tahun... kiranya depa ni senior la..kecuali yang sorang tu mai sama dengan aku tapi dia dah ada master :). Ada sorang lagi... tapi yang ambik gambar tu dah balik KL dan balik 'for good' tapi dia meninggal kenangan pahit untuk kawan aku yang sorang ni [ada dalam gambar juga]. Bukan setakat kenangan pahit malah meninggalkan kanak-kanak ribena yang aku jaga hari tu :)

Lokasi pengambaran [perghhh!!!] kat Pori*g, 1 st time aku pi situ, biasanya orang mandi air panas...tapi kami pi mandi air terjun yang sejuk menggigil...

Bila dibelek-belek gambar-gambar ni... macam-macam rasa timbul. Apa-apa pun aku bersyukur kerana sampai saat ini kami masih berkawan rapat dan... masih boleh mempercayai antara satu sama lain. Inilah antara kawan-kawan yang aku kenal selepas berkerjaya... perasan tak... makin lama, makin kurang jumlah kawan baru yang kita kenaldan jadi kawan rapat... masa zaman sekolah ramai kawan-kawan, masa zaman kolej pun sama... tapi bila masuk alam pekerjaan... makin berkurang. Oleh sebab itulah sedaya mungkin kita kekalkan hubungan sesama rakan sekerja.

Dalam gambar ni ada dua orang bakal ibu... [sekarang ni dah darjah 2 budak tu], 2 orang anak dara sunti [sorang dah jadi isteri orang dan sorang masih single....] dan yang jejaka tu suami salah sorang bakal ibu :)

Bentuk fizikal pun... of course berubah... ada yang berkembang, dan ada yang makin mengecil, dan ada yang sama je tak ketara perubahannya.







Posted by Picasa


Nostalgia sungguh :)

Ok...kita layannnnnnnnnnnnnnnnnn...zasssssssssssssssssssss!!!

~dariBMkeKK~

Tuesday, January 22, 2008

Pemandangan dari atas 'belon'

Salam,

Ini gambar-gambar yang aku ambik masa 'belon' nak mendarat ... aku suka sebab cantik sungguh pemandangan alam dari angkasapuri ehhhh... angkasawan ehhhh... angkasaraya :) Mestilah dah tau 'belon' mana yang aku naik.... Dato' Tony kena bagi diskaun kat aku sebab dok promote 'belon' merah + putih ni je.

Gambar 1: biru + biru... kombinasi yang menarik

Gambar 2: hah! Dah nampak KK... biasanya bila nampak je pemandangan ni aku akan rasa sedih dan gumbira... sedih tak bersebab... gembira sebab insyaAllah selamat mendarat nanti.

Gambar 3: 'Belon' dok membelok.... ambik lajak la kekonon... kwang kwang kwang



















Itulah saja nota untuk hari ini... selamat membelek... cau cin cau :)

~dariBMkeKK~
Posted by Picasa

Monday, January 21, 2008

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Salam,

Seperti yang dijanjikan... inilah dia pemandangan luar dan dalam rumah kami... yang gambar tengah tu boleh teka la sapa kwang kwang kwang...

Gambar living hall... macam mana gambar macam tu la keadaannya kosong lagi... ntah apa la kami dok tunggu... dah jumpa sofa yang sesuai tapi tak pi beli lagi... kalau orang tanya aku jawab camni je, disebabkan hujung minggu ni nak buat makan-makan lagi... tak nak la beli sofa lagi nanti kotor ke ke ke... boleh ke buat alasan camtu?

OK.... ciao nak habiskan nota kuliah esok cau cin cau

Posted by Picasa
~ dariBMkeKK~

Thursday, January 17, 2008

Hari ke 17, 2008

Salam,



Dah 17 hari, tapi macam dah lama sangat ... kelas pun dah 2 kali, oklah tu. Bulan ni memang sikit kopak... tapi boleh lagi nak lunch tak le sampai kena skip lunch, dinner dll. Makan tetap makan... kalau bab habiskan duit pasal makan aku tak kisah sangat sebab untuk diri sendiri juga :)



Boring juga dengan kerja skrg ni... macam statik je, walaupun orang nampak aku macam OK tapi sebenarnya tahap kebosanan tu tadak skala dah. [huh...melampau sungguh]



Tak kisahlah... hidup musti hepi



Kelmarin ada pembentangan proposal PhD... calon yang membentang dulu keja sini juga, dan masa tu aku jadi tutor dia... yang lawak tu, untuk proposal dia... aku salah sorang j/k teknikal yang akan memberi komen ke ke ke... dunia dunia dunia... sure dia rasa lain-lain sebab dulu aku pembantu dia, skrg aku plak yang kena nilai, komen dll... layannnnnnnnnnnn!!!



Esok kami ada majlis amanat NC, wajib hadir... dengar la amanat dan yang paling ditunggu ialah, jamuan selepas amanat ke ke ke...itu lagi best sebab biasanya makanan sedap2 dan esok Jumaat... orang lelaki akan makan cepat2... nak kejar Jumaat... sini masuk waktu awal :)



Isk...sempat lagi cerita pasal makan-makan... sabaq saja le. Aku kurang OK ni, nak selsema... bersin dah berpuluh kali... kuat pulak tu.


************************************************


Pening kepala baru balik dengar pembentangan... ilmiah sangat sampai tak faham ha ha ha... tapi ok gak sekali sekala kena juga dengar sesuatu yang lain... dok dengar benda sama je boring gak :)
OK ... cukup-cukuplah menaip... esok sambung cerita lagi ta ta...


~dariBMkeKK~

Monday, January 14, 2008

Hujung minggu yang padat

Salam,

Penat....itulah perkataan yang boleh diberikan kalau orang tanya kat aku "camno weekend"?

Mana tak penat...

Sabtu pagi-pagi lagi dah pi bayar duit letrik dan air...[sat lagi dok ralit-ralit kena potong plak...], petang pi rumah kak I sebab anak M ada kat rumah dia... bawa la pi playground. Aku pun naik buaian tu juga, ke ke ke...lepas gian. Lepas maghrib bawa la kanak-kanak ribena tu pi pekena teh tarik dan juga beli berus gigi sebabnya depa lupa bawa... 8.30pm baru habis sesi teh tarik... abang bulat pi futsal plak lepas tu.

Ok juga cerekarama 'Tuhan Saja Yang Tahu'... habis je citer tu tido le... ngantuk

Ahad pagi-pagi lagi kami dapat wake up call, kanak-kanak ribena tu dah telefon tanya bila nak pi ambik. Bangkit la juga walaupun ada hati nak sambung lagi... dok breakfast depa call lagi tanya kat mana ke ke ke...sori la budak-budak uncle dan aunty dok makan-makan lagi...

Sampai rumah depa dalam 10.30am, lepas tu pi cari stokin... bawa pi bowling. All in all OK, cuma si abang tu tersangatlah cengeng... bola masuk longkang je dia nangis... tapi bila orang nak ajar kekonon macam pandai... membara la juga tapi sabaq... anak orang ke ke ke... sat lagi dikenakan tuduhan mendera plak.

Lepas bowling pi makan... si abang buat hal...tanak makan kat kedai nasi campur dah nak nangis... alasan tak pernah makan kat situ dengan mak dia...muka dah nak nangis...tapi senang je aku jawab... OK kalau tak pernah makan, hari ni kita makan... lepas tu dia jawab lagi... saya tak makan nasi yangg melekat-lekat... uiskkkkk demanding plak... sorry ye aunty tak layan, masuk juga, lepas tu dia order nasi ayam ke ke ke... si adik senang sikit, pi ambik nasi + nugget 5 + sayur + kuah sikit... si abang lepas tu dok minta nugget adik... ke ke ke... lawak la budak2 ni... layannnnnnnnnn!!!

Pukul 2pm hantar balik ke rumah kak I, lepas solat kami pi urut kaki... lepas tu makan siap2... malam makan rojak buah je... lepas Smallvill* tido. Cakap pasal Smallvill* jenuh la nak tunggu sambungan lagi setahun... hmmm lama lagi tu.

Itulah aktiviti aku dan abang bulat sepanjang 2 hari bercuti. Opss lupa nak bagitau mak kanak-kanak ribena tu balik kampung sebab adik dia meninggal...

Ok...itu je cerita hujung minggu cau cin cau

~dariBMkeKK~

Friday, January 11, 2008

Jumaat yang santai

Salam,

Hari ni punyalah best sebab:

1. Mai opis lewat
2. Jumpa kawan lama
3. Sembang lama dengan kawan lama

Kawan ni dulu kat sini tapi sekarang kat UBD, Brun*i. Setahun sekali dia mai KK nak renew cukai jalan... boleh je renew kat Mir* tapi kalau mai KK bleh jumpa kami...bleh sembang sakan baru best :)

Masuk opis pagi tadi sempat buat lecture notes 2 helai... bawa balik buku nanti sambung kat rumah le... kalau abang bulat tak guna laptop dia... kalau tidak aku buat............. buat bodoh ha ha ha....

Oklah... selamat berhujung minggu cau cin cau :)

~dariBMkeKK~

Tuesday, January 08, 2008

Sem 2, 2007/08

Salam,

Sibuk? Tak la sangat...tapi ada la keja setiap hari. Kelas walaupun 1 hari je tapi preparation berhari-hari sebab kali ni ngajar benda baru...ok la tak la bosan sangat. Tak kisah pun, layannnnn!!!

Rumah? Semenjak duduk rumah sendiri ni rajin pulak makan kat rumah, balik lambat pun boleh pulak masak... bajet lari ke? Kwang kwang kwang... tidak la sangat tapi macam best je masak kat rumah tu... dapur besar... dan lengkap :)

Cuti? He he he... apa ni baru je masuk keja dah nak bercuti ke? Iye kenkawan... sungguh la aku teruja nak bercuti lagi dan lagi dan lagi.... tetiap hari aku belek-belek website AAsia... kot-kot ada peluang... yang pasti setakat ni peluang yang ada aku dah ambik kwang kwang kwang...

Kerja? Tersangatlah bosannya... tapi bosan macam mana pun persediaan untuk kuliah masih tip top... tak nak la kena komplain dengan budak2... rasa malas dan sebagainya tu masalah aku, jangan babitkan budak2, tak baik oooooooooo....

:) itu saja... cau cin cau

~dariBMkeKK~

Thursday, January 03, 2008

Selamat Tahun Baru :)

Salam,

Wah dah masuk tahun baru.... apa yang baru ye?

Azam? [tak pe la... tak berazam pun masa berjalan macam tu juga]

Baju? [ye ... aku ada banyak baju baru... baru keja, baju tido dll....]

Penampilan? [tak pe la...yang sama pun dah OK, touch up skit-skit bertambah OK la ke ke ke....]

Cuti? [aku yang sakan bercuti di hujung tahun dah plan nak bercuti lagi sempena tahun baru, dan untuk makluman... bulan 3 ni balik BM, tiket dah beli pun kwang kwang kwang....]

Kerja? [tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi.... perghhhh macam artis plak... acah je, tadak mende la... keja macam biasa je la... cuma kena siapkan yang satu tu... arghhhh proposal yang tak nampak bayang lagi tu...]

Itu je la... yang lelain tu biarlah rahsia... tak boleh le nak bagitau semua, simpan juga untuk diri sendiri :)

Oklah kenkawan... ini sebagai permulaan untuk tahun 2 kosong kosong 8, insyaAllah banyak lagi catatan lain akan menyusul... ciao :)

~dariBMkeKK~